• Ellen-05

Mysig kyrka - Göteborg

Är det någon som känner till en mysig kyrka i Göteborgstrakten med plats för max 100 pers?

• Svar på tråden Mysig kyrka - Göteborg
  • Tuve04

Vi gifte oss i Tuve kyrka som är en av de mest romanstiska kyrkor jag varit i. 100 personer är absolut max i den, helst färre.

• Ellen-05

Tack Tuve04 för ditt svar.
    Jag var inne på nätet och tittade på kyrkan, den var jättefin men såg din mans släktingar och vänner någonting? Det ser ut som om predikstolen är i vägen.

• Tuve04

Predikstolen är på brudens sida. Ingen klagade på att de inte hade sett något men de har kanske bara inte vågat säga något.

• Ellen-05

Är det ingen mer som känner till någon mysig liten kyrka i Göteborg?

Tuve04 - självklart var det på bruden sida;-

• Ellen-05

Lundby gamla ser jättefin ut på nätet.
    Vet du hur många gäster som går in?

• Västgötabruden

Mariakyrkan är ju jättefin. Väldigt fin församlingsgård bredvid också i gammaldags stil om man kanske vill ha middagen där.

• sambosal

Hej!
    Vi gifter oss den 17:e i Älvsborgs kyrka. Den är urmysig och lagom stor.

• JohanA

Råda kyrka tycker jag e fin. Annars Onsala.

• mrs taylor

Torslanda kyrka gifte vi oss i. Mycket mysig och vit liten stenkyrka.

• miks

Lundby gamla k:a är urfin innuti, inte så stor.
    Jag skall nog gifta mig i partille k:a, liten och jättevacker!
    En av de vackraste kyrkorna i göteborg tycker jag är örgryte gamla kyrka. Den är inte heller så stor. Åk runt och titta ngn dag!

• LundaLisa

St Birgittas kapell. Mycket populär vad jag förstått, boka i god tid. Mysig och trevligt då jag var där på bröllop för ett par år sedan, lite drygt 100 gäster tror jag. Har en till kompis som skall gifta sig där nästa år, kanske 80 gäster.

• Bride2B..

Kolla lite tidigare inlägg...

www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m730607.html

Jag har skrivit med där, har kollat på 5 olika kyrkor.. kanske inte så små men du kan ju läsa om du är intresserad..

" 2004-08-15 00:06 Bride2B.. Anmäl inlägget

Jag och min älsling var och kollade på 5 kyrkor idag i Göteborgs trakterna för de som är intresserade!!

Vi betygsatte de från 1-5..

Örgryte gamla kyrka: 3 (Mysigt, gravarna och trafiken var för nära kyrkan)

Fässbergs kyrka: 5 (Naturfint område, mycket grönt, lagom stort och inga som stör, ex. trafik m.m)

S:ta Birgittas kapell: 2 (Lite för liten, läget var dåligt t.ex. mellan industrier och fiskebodar, för tajt utrymme)

Carl Johans Kyrka: 3,5 (Stilren och fin, inte mycket grönt, lite för centralt kanske och så störde trafiken)

Haga Kyrka: 3,5 (Storleken är bra, lite för central, mycket buller omkring)

OBS!! Vi gick aldrig in i dessa kyrkor så vi vet inte hur de ser ut innanpå...!

Hoppas någon/några fick hjälp. Vi kommer förmodligen välja Fässbergs kyrka om vi slipper betala för den för vi bor i Göteborg kommun och den ligger i Mölndals kommun. Någon som vet om man måste betala eller så?? /J "

• försommarbrud2005

Vet en kyrka som är fantatiskt fin, men som inte ligger inne i Göteborg utan ett par mil utanför, precis utanför Kungsbacka och som heter Hanhals kyrka.

Jättevacker, liten stenkyrka från 1100-talet med vacker natur runt omkring (superfint att ta korten).

Rekomenderar verkligen dig att åka och kika på den!

• sofsk

Bride2B:

du behöver inte betala för kyrkan, den regeln är borttagen, så det är bara att välja och vraka. Själv så har jag valt en av kyrkorna som du valde bort S:t Birgittas Kapell, tycker den är jättefin och ligger helt underbart vid vattnet. Sen har den perfekt läge när man skall ta båt till Restaurangen efteråt! Men det är ju min åsikt!!

• Jag 25

Jag e ju väldigt förtjust i Lerums kyrka!
    Visserligen två mil utanför Göteborg, men ändå..

• Bride2B..

Jo jag vet att jag inte behöver göra det nu.. saken var den att jag kopierade ett gammalt inlägg som hade skrivit. Vi har faktiskt redan bokat kyrka :)
    Gjorde det för lite mer än 1 månad sedan :D Ser jätte fram emot det!

För de som vill veta så blev det Fässbergs Kyrka... Kämpar med lokalen nu!!Lycka till med era val, kram Julie

• Cotterpin

Måste faktiskt tipsa om Kållereds Kyrka, jättesöt och vacker.
    Tycker den är väl värd att titta på!

• Frangipani

Är döpt i Lundby gamla kyrka, och prästen, Alf Österström är jättetrevlig!! Både rolig och mycket duktig! Min favoritkyrka som jag gärna tipsar om!

Svar på tråden Mysig kyrka - Göteborg