• Novemberbruden

Var hitta cellofanplast?

Hej! Har tänkt använda mig av bl a cellofan-plast (ni vet så'n där prasslig genomskinlig plast) till att göra placeringskorten. Nu undrar jag bara var man kan hitta det i Stockholms-trakten? Tacksam för tips!!

• Svar på tråden Var hitta cellofanplast?
  • W2Bsoon

Jag har köpt det många gånger... Finns på vanliga affärer, jag har köpt på t. ex. Coop Forum & ICA Maxi. Brukar finnas där inslagspapper å snören till paket finns. Men om du ska ha mängder så kan du ju alltid fråga en blomsteraffär om du får köpa av dom.

• Miranda

tiimari har billig sådan

• Bubblan81

Jag köpte en rulle på Rusta billigt.....

• carro03

Det här låter spännande! Hur skall du göra?

• Novemberbruden

Tack för tipsen, ska genast bege mig ut och leta!
    Carro03! Har tänkt klippa ut kvadratiska bitar av cellofanplasten, lägga i två-tre stora geléhjärtan (så'na med socker på, inte de kladdiga!), sedan försluta det lilla knytet med antingen rött eller guldfärgat snöre/band (färgtemat är rött och guld). Kommer sedan fästa placeringskorten i snöret. På så sätt blir det placeringskort, liten prydnad och liten present till varje gäst, allt i ett! Hoppas bara att det blir lika fint som i mitt huvud!!! Vad tror du om det?

• Michen

Hej Novemberbruden,
    vi gjorde exakt såna placeringskort till vårt bröllop, jag köpte cellofan på Tiimari 25 kr st, det gick åt 2 rullar till 45st, vi la 6st hjärtan i varje och stansade ett hål i lappen i ena hörnet med hålslagare, trädde igenom ett silverband och knöt runt, vi använde vanligt blått kopieringspapper. Det blev jättefint.
    Lycka till:)

• carro03

Oj det var ingen dum ide! Kanske något man kan sno! Tål att tänkas på. Att folk kan vara så påhittiga!

• RosaEsposa

Man kan köpa cellofan i blomsteraffärer.

• na76

Hej

När vi ändå är inne på temat cellofan är det någon som vet någon affär i Stockholm där man kan köpa små cellofanpåsar? Hade tänkt ha dom till att lägga ris i och dela ut till gästerna.

• Novemberbruden

na76! Panduro hobby har små påsar av plast, finns med lite olika mönster på också. Prova där! Lycka till!

Svar på tråden Var hitta cellofanplast?