Var hitta cellofanplast?
Hej! Har tänkt använda mig av bl a cellofan-plast (ni vet så'n där prasslig genomskinlig plast) till att göra placeringskorten. Nu undrar jag bara var man kan hitta det i Stockholms-trakten? Tacksam för tips!!
Hej! Har tänkt använda mig av bl a cellofan-plast (ni vet så'n där prasslig genomskinlig plast) till att göra placeringskorten. Nu undrar jag bara var man kan hitta det i Stockholms-trakten? Tacksam för tips!!
Jag har köpt det många gånger... Finns på vanliga affärer, jag har köpt på t. ex. Coop Forum & ICA Maxi. Brukar finnas där inslagspapper å snören till paket finns. Men om du ska ha mängder så kan du ju alltid fråga en blomsteraffär om du får köpa av dom.
tiimari har billig sådan
Jag köpte en rulle på Rusta billigt.....
Det här låter spännande! Hur skall du göra?
Tack för tipsen, ska genast bege mig ut och leta!
Carro03! Har tänkt klippa ut kvadratiska bitar av cellofanplasten, lägga i två-tre stora geléhjärtan (så'na med socker på, inte de kladdiga!), sedan försluta det lilla knytet med antingen rött eller guldfärgat snöre/band (färgtemat är rött och guld). Kommer sedan fästa placeringskorten i snöret. På så sätt blir det placeringskort, liten prydnad och liten present till varje gäst, allt i ett! Hoppas bara att det blir lika fint som i mitt huvud!!! Vad tror du om det?
Hej Novemberbruden,
vi gjorde exakt såna placeringskort till vårt bröllop, jag köpte cellofan på Tiimari 25 kr st, det gick åt 2 rullar till 45st, vi la 6st hjärtan i varje och stansade ett hål i lappen i ena hörnet med hålslagare, trädde igenom ett silverband och knöt runt, vi använde vanligt blått kopieringspapper. Det blev jättefint.
Lycka till:)
Oj det var ingen dum ide! Kanske något man kan sno! Tål att tänkas på. Att folk kan vara så påhittiga!
Man kan köpa cellofan i blomsteraffärer.
Hej
När vi ändå är inne på temat cellofan är det någon som vet någon affär i Stockholm där man kan köpa små cellofanpåsar? Hade tänkt ha dom till att lägga ris i och dela ut till gästerna.
na76! Panduro hobby har små påsar av plast, finns med lite olika mönster på också. Prova där! Lycka till!