• JB/79

Vad gör ni när ni umgås?

Jag och min kille tränar ganska mycket båda två (fotboll i samma klubb)...så tre kvällar i veckan träffas vi i princip bara innan vi somnar eller framför TV:n efter kl. 20.00...

En/två gånger i veckan gör vi saker på varsitt håll (med jobbet, kill-/tjejgrejer etc) och träffas då också i princip bara när vi ska sova...

Resten, typ fredag, lördag, söndag går typ på rutin...lite trist...om vi ses fredag kvällar hyr vi film/går på bio, lördag är det oftast nå'n match för båda eller nå'n av oss...annars kollar vi på nå't annat lags match...på kvällen går vi kanske ut (vi hamnar oftast på samma ställe pga att vi umgås i samma kompisgäng även om vi går ut med kill-/tjejgänget)...på sändagar ligger vi länge i sängen, äter frukost, kollar på TV och äter middag ute eller hos nå'ns föräldrar...vi har liksom kört fast!

Vad gör ni när ni umgås med era killar?!

• Svar på tråden Vad gör ni när ni umgås?
  • feb05

Vi gör allt möjligt...spelar spel, tittar på film eller TV, går på husvisning, provkör bilar, sitter och snackar, dricker vin, gör utflykter i nejden etc.

Ibland kör man väl fast, men jag har lärt mig att det inte är nåt att oroa sig för...man orkar ju inte vara på topp jämt och ibland måste man tillåta sig att bara vara...

• Ejla

Hmm.. ingen större omväxling här heller, men jag har aldrig känt det som att vi kört fast...
    Vi har ju det vanliga "vardagsstöket": handla, städa, tvätta, långpromenader med hunden. Allt sånt brukar vi göra tillsammans, så går det fortare och är roligare. Vi ser ofta tv och lyssnar på radio tillsammans. Ett par gånger om året går vi på konsert, nästan uteslutande jazz (men häromveckan var vi på Peps ) Ibland går vi på invigning av nån utställning som intresserar oss, bra arrangemang under kulturveckor typ konserter och föredrag. 3-4 gånger om året åker vi på kurs över helgen.
    Vi går aldrig på krogen. Min man dricker inte och ingen av oss har något större intresse av uteställen. Vi umgås med vänner hemma då och då, men det blir tyvärr alldeles för sällan eftersom många av våra bästa vänner bor långt bort. (Som det ofta blir när man pluggat på universitet) Vi träffar mina föräldrar och syskon ganska ofta, både spontant och mera "formellt" typ söndagsmiddag.
    Vardagsumgänget här hemma består mest i att vi sitter vid våra datorer, småpratar, lyssnar på P1 och dricker te. Vi skrattar mycket och pratar mycket. Jag gillar det - det är mysigt och jag trivs med denna mossiga tillvaro

• Loka

Samma problem här.... , alla veckor ser likadana ut, men vi har sedan någon månad tillbaks bestämt oss för att en helg i månaden åka bort och få miljöombyte. Vi tar in på billiga pensionat/hotell eller liknande och bara är. Det behöver inte vara märkvärdigt alls, förra helgen var vi tex. i södra dalarna och plockade svamp (ingen av oss gillar det egentligen, men det var roligt att strosa omkring i skogen och ha "tråkigt"). Nästa månad ska vi åka på kryssning.

För oss har nog de här helgerna varit räddningen för vårat förhållande, vi har två barn som alltid fått vara med på precis allt och aldrig haft någon "vuxentid" tillsammans själva. (har det inte varit barnen, har det varit vänner som följt med på precis allt och man behöver ensamtid tillsammans trots att vännerna är underbarna precis som barnen)

• Galenpanna

Alldeles för mycket känns det som, vi är överaktiverade *flin* Så är det när man har hus.
    Det finns alltid att hitta på, jag ser fram emot en lugn hemmakväll på tu man hand, bara sitta och kramas & gosa och veta att man kan få sova länge nästa morgon..
    Alltså man har ju sina rutiner och tränar ni fotboll är det väl svårt att ändra den rutinen iaf.
    Vad vill du göra annorlunda? När du vet hur du vill ha det, ta upp det med honom.

Lycka till

• titioo

Tittar på OS tillsammans... får snart hitta på nåt nytt ;)

Nä, det blir lite sporadiskt, lyssnar på musik, går på teater och konserter. Promenerar mycket i skogen. Ibland tillbringar vi mycket tid på varsitt håll, ibland gör vi hela tiden saker tillsammans.

Vi har ingen gemensam hobby som ni har, det tycker jag är fantastiskt att ni har!
    Ibland orkar man bara inte göra nåt annat än det allra nödvändigaste. Vill du hitta på nåt nytt, fundera vad som skulle vara roligt och dra med sambon:)

• AICB

vi har oxå fotboll på schemat. dock är träningarna olika tider så nästan alla vardagskvällar går åt att träna och matcher på helgerna. Sen jobbar jag både dagar och kvällar samt helger så där försvinner en massa tid.
    När vi väl hittar en tid tillsammans åker vi ofta till landet, träffar kompisar eller bara är hemma och myser, tyvärr ofta framför tv:n eller liknande.
    Vi kan ofta känna att vi aldrig hinner träffas, vilket är jättejobbigt.

• aco

Just nu är jag en sadär äckligt, nykär, puttinuttig, vidrig människa som jag själv avskydde att bara se pa stan för nagra ar sedan. Men trots detta sliskigt rosaaktiga skimmer maste jag nog säga att jag, ur en fullt objektiv vinkel, tycker vi gör väldigt manga roliga saker ihop.
    Vi bor i södra Tyskland, med Österrike, Italien och Schweiz inom ett par timmars räckhall sa det blir mycket resor med bla klättring, mountainbike och skidakning. Vi har en liten stuga uppe pa ett berg som ligger helt ensligt och saknar bade elvärme och toalett men som är fantastiskt mysig och romantisk och där vi brukar tillbringa mycket tid. Är vi i stan gar vi ofta pa bio, gar ut och äter eller festar bara vi tva, aker och badar, sitter i en biergarten eller..... har sex!!! Inte heller sa tokigt!

Ja, ja.... Far väl vänta nagra ar för slentrianen drabbar nog alla förr eller senare....

Drabbades hart av den i mitt förra förhallande da jag höll pa att bli galen pa att vi "aldrig" gjorde nagot. Jag ville egentligen göra VAD SOM HELST och tycker fortfarande det är kul att testa nya grejer eller göra nagot som egentligen ligger helt utanför mitt omrade bara för att jag är nyfiken.

När jag var liten och min mamma var pa BB för att "hämta en lillebror" hade jag och min pappa ett antal dagar som jag än idag minns som FANTASTISKA! För att vi inte skulle sakna mamma alltför mycket skulle vi göra roliga saker varje dag. En dag till djurparken, en dag till biblioteket, en dag till badhuset... Tror nog det funkar även när man är vuxen...!

• AICB

aco

nu fick jag sån lust att skaffa mig ett hus i österrike... har alltid älskat det landet. ditt liv lät så härligt...

• Texas

Vi gör lite allt möjligt. Känns alltid som helgen går för fort. Kollar på film, äter en god middag hemma bara vi två, bjuder hem vänner på middag, går ut och äter ibland, har fest, går på fest. Cyklar, åker på utflykt, provkör bilar, kollar på möbler, pysslar med växterna. Badar badkar ihop, åker och hälsar på kompisar, föräldrar och syskon. Tycker det blir ganska varierat faktiskt.

• EmmaPemma

Vi gör massor;
    * Lagar mat och äter god middag/vin
    * Går ut och äter ofta
    * Går ut och fikar
    * Hälsar på våra föräldrar, morföräldrar och syskon
    * Bjuder hem vänner
    * Går på bio
    * Åker runt och tittar på hus/områden
    * Letar hus/lght på internet
    * Planerar för resor
    * Umgås/kelar med våra djur
    * Hyr film ibland
    * Spelar kort och andra spel
    * Går långpromenader (åker ofta iväg utanför stan och går motionsspår eller fina naturområden)
    * Tar en öl/drink någonstans
    * Gör picnic (mest på sommarhalvåret). Men även på vintern kan man åka till fina platser
    * Vi gör mkt utflykter med bilen och åker till andra städer
    * Vi shoppar tillsammans

Våra "egna" intressen tar inte så mycket tid, så vi ägnar massor av tid till varandra och familjen .

Svar på tråden Vad gör ni när ni umgås?