• Gobi

Bra huskurer mot förkylning!

Jag har redan vid terminsstart lyckats dra på mig en mindre förkylning med låg feber. Det trista är att jag blir så trött och inte orkar prestera optimalt. Men jag känner mig inte så sjuk att jag kan motivera mig själv att sjukskriva mig.

Någon som har bra huskurer mot förkylning och feber?

Mycket tacksam för tips

• Svar på tråden Bra huskurer mot förkylning!
  • titioo

Min svärmor brukar propagera för varm mjölk med lök i. URRRK! Har aldrig testat, så jag vet inte om det hjälper.

Yllesockor och varm svartvinbärssaft kör jag med:)

• ia´s

Honungste brukar jag använda
    Är både gott å uppiggande...

• Cassiopeija

Min farmors gamla huskur är varm mjölk med en sked honung i. Det är lent för halsen iaf...

• Jennifer E

Vitlök, vitlök och vitlök!

• MsKingston

Jag brukar koka vatten som jag pressar i massa citron och massa vitlök. Observera MASSOR

Smakar inte så gott men det är väldigt effektivt. Funkar på mig varje gång.

• Gobi

Åh tack för alla tips!!

Jag ska testa den där vitlökskuren även om jag mistänker att den smakar mindre gott

• Mojjan

Sedan jag började med att dricka ett glas c-brus varje morgon har jag märkt en VÄLDIG skillnad. Vet inte om det är andra faktorer, men jag har bara haft (peppar peppar) två förkylningar på över ett år, annars hade jag var och varannan månad.

Men har man väl fått den så brukar jag ibland göra vitlökssoppa. Koka buljong (och då menar jag tärning och inte på märgben :D) frysta grönskaer, och ett par vitlöksklyftor, lite hackad lök, korv eller köttbullar...mumma.... Annars är te med honung och glass för ond hals, klassiker!

Svar på tråden Bra huskurer mot förkylning!