• guest

Shopping i Bulgarien?

Nån som varit till Bulgarien (Sunny Beach) på sista tiden och har kollat vad som finns på flygplatsshoppen? Finns det en över huvud taget och vad finns det för märken? Priser? Jag vill helst ha Lancome..

Något annat som kan vara värt att köpa där? Shoppa så att plånboken blöder..

• Svar på tråden Shopping i Bulgarien?
  • Cassandra

Jag var där som mindre. Många roliga minnen tex har jag ridit på en svart björn vid en reurang som vår gajd tog mig till efersom mina föräldrar var mag sjuka. Dlivit bjuden att dricka någon kropps vättska i från magen på en orm och mycket mycket mer...
    jag kommer också ihåg att det var exstemt billigt och butikerna, returangerna m.m. ville ha svenska penngar.
    Ååååå jag långktar tillbaks

• venezuela

Jag var där i juli och taxfreen på flygplatsen (Burgas) är i stort sett OBEFINLTLIG!! Vi trodde nästan att vi var med i dolda kameran när vi klev in i butiken. De hade kanske två spritsorter, en herrparfym och en damparfym. Ooops, jag glömde att de hade Lucky Strike cigaretter... ;)

• Superbruden

Håller med Venezuela, Tax-free'n är obefintlig. Det fanns inte mycket och det var inte speciellt billigt.

Sprit, tobak och parfym är billigare i Bulgarien, men se upp för alla kopior. Jag kollade parfymer i ett riktigt parfymeri och de låg bra i pris.

Kopior av allt finns att shoppa och kläder samt klockor är ok, men INTE parfymkopior för 35:-!

• aa_s_a

Håller med.. Det finns i princip ingenting på den flygplatsen.. Överhuvudtaget så finns det i princip inget av kvalite att köpa där.. Jag var där förra sommaren men kommer aldrig återvända! Usch, det är den sämsta semesterresa jag gjort!

Svar på tråden Shopping i Bulgarien?