• Lottapotta

Vad passar en kortis med stor byst?

Jag är ganska kort (163cm) och storlek 36 överllt utom över bysten där jag har C-D kupa. Jag tycker att jag lätt ser tjockare ut än vad jag är pga brösten, det blir liksom lite limpa över det hela.....
    Hurdan klänning passar min typ av figur?

• Svar på tråden Vad passar en kortis med stor byst?
  • *Blomman*

Försök satsa på en klänning som gör att du ser längre ut, det innebär att du även kommer se smalare ut. Sen är det bra om du inte lägger fokus på brösten, för då ser de större ut.

Hoppas att du fick ut något av det jag skrev. Ska försöka komma på någon klänningstyp som kan passa. :)

• EmmaPemma

Lottapotta:
    en klänning som är någorlunda figurnära tycker jag är bra - för då ser man att du är smal på övriga kroppen eller vad man skall säga .

• Kaffemoster

Avskuren under bysten, gör att du ser längre ut. Likaså en A line, jungfu eller rak kjol. Princess modell med jättevid kjol, gör gärna att man ser kortare ut.
    Se till att klänningen går in ordentligt i midjan för att markera att du är smal trots stor byst.
    Tycker jag ...
    Annars så har du ett bra mycket trevligare "problem" än jag har, med liten byst och ingen midja ..

• Lottapotta

Jag det är ju dumt att klaga förstås! Men det är klurigt när man skall få klänningar att passa! Jag måste alltid köpa för stort och sy in......

• brudbrud

Jag tycker att det är så synd att storbystade tjejer ska känna att de behöver dölja sina kurvor. Om du har storlek 36 är du ju smal! Som du beskriver din figur motsvarar du skönhetsidealet i flertalet medelhavsländer. Jag tycker definitivt inte att du ska ha en klänning som döljer din figur, utan en som framhäver den. Figursytt alltså. Jag funderar också på om du kanske ska undvika långklänning då det kan få dig att se kortare ut än du är.

• Nymphéa

Lottapotta
    Här är en till med nästan samma kropp som du.
    Jag är 160 cm och har E-kupa, men midjan är smal och höfterna rätt breda. Jag har 36 upptill och 38 nedtill typ.

Jag vill hemskt gärna ha en klänning utan axelband men jag funerar på om det kanske gör bysten ännu större...
    Jag har inte provat något ännu, men jag tror att det är det bästa. Ta en heldag och bara prova och prova. Då kan man ju säkert välja bort några modeller.

brudbrud
    Jag visar mig gärna i tajta kläder och är stolt över min byst, men ibland väljer jag medvetet bort det urringade eller allra tajtaste på grund av att folk faktiskt uppfattar en annorlunda då.
    Dessutom är det trevligt om folk (läs män) pratar till ens ansikte istället för till ens bröst.

• Bröllopstokiig

Lottapotta, jag ser ut som du och har valt en lång slank klänning som är avskuren under bysten för maximal passform där.
    Kjolen är inte särskilt vid, men ej heller i sjöjungfruform. Det tycker jag lätt kan se extra vampigt ut om man redan är kurvig - sjöjungfru passar bättre på rakare figurer som behöver accenturera byst, midja och höfter.

Nymphéa, det är rätt att axelbandslöst gör bysten större. Men av någon anledning så behövs det bara ett par tunna tunna axelband för att den effekten ska försvinna. Då blir det nästan axelbandslöst iallafall.

• Lottapotta

Tack!
    Vilka många bra tips jag får!
    Jag skall ut och bara prova gärnet nån dag, så får jag se vad som faller mig och mina tärnor i smaken!

• EmmaPemma

tycker precis som Lottapotta - framhäv kurvorna.

Och det är ju faktiskt så att man lätt ser större ut om man har vida kläder - eftersom bysten håller ut dem. En smal tjej kan förvandlas till ett tält. Jag har stor byst och är ganska "normal" för övrigt, och jag föredrar figurnära just för att det visar den rätta formen istället för att dölja.

• Lottapotta

Skall ut och prova klänningar imorgon!
    Det skall bli så spännande!

• Lottapotta

Vad roligt det var att prova klänningar! Tiden bara flög iväg och jag hann inte ens prova hälften av vad jag ville.....De råd jag fått av er här stämde bra, så tack så mycket! Det som passade mig bäst var V-ringat eller med tunna axelband och inte för vid kjol. Men det kommer bli många provningar till!

Svar på tråden Vad passar en kortis med stor byst?