• Älskad

Mysig kyrka?

Tänkte höra om det är någon som har ett bra förslag på en liten, mysig kyrka i stockholmsområdet?

• Svar på tråden Mysig kyrka?
  • Lilla Karin

Jag var på bröllop i Ingarö kyrka, den är fin.

• Frk Cattis

Vi gifte oss i Stora Sköndals Kyrka, den är jättefin med underbar utsikt från kyrktrappan. Den ligger ju också hyfsat centralt.

• Midvintertös

Vet ju inte var i Sthlm du bor.

Borkyrka Kyrka är en jätte vacker sten kyrka från 1100-talet. Sedan har du lilla mörkö kyrka jätte fin för ett sommarbröllop.

• Älskad

Tack så mycket allihopa för era förslag!
    Jag ska kolla upp dom:)

• Tant Pernilla

Munsö kyrka är den klart mysigaste av alla. Liten, rund, urgammal och med en suverän prälle!

• pysslingen

Kan bara hålla med om Munsö kyrka!

• Lusmia

Salem, Ytterjärna, Ytterenhörna, Munsö, Torö, Sorunda, Ösmo...om ni bor söderut, vill säga..

• Lilla Karin

Solna Kyrka måste jag ju slå ett slag för... min kyrka då =)

• Brud 6/8-05

Håller med om Både Botkyrka kyrka, Salems kyrka & Solna Kyrka. Solna kyrka ska jag gifta mig i :)

• Chrizz

En vän till mig skulle gift sig i Lida kyrka, en gammal träkyrka vi vattnet, har bara sett den på bild men den var hur fin som helst, dock inte så stor, jag tror att den tog ca 30 pers.
    Lycka till

• Nina75

På södermalm ligger Ersta kyrka, en rund röd kyrka. Området runtomkring är grönt och fint och så har man en vacker utsikt över Stockholms inlopp. Vi hade allt där, vigsel och senare fest på Ersta terass. Mycket bra ställe med vissa undantag...

• poppis

Hilleshögs Kyrka, upplands näst minsta kyrka. Rymmer ca 75 personer och är från 1100-talet tror jag att det var. Jättesöt!

• Ejlis

Jag håller med Tant Pernilla och pysslingen, men tillägger att Adelsö Kyrka också är jättefin. Ligger vid ett av världsarven!

Munsö, Adelsö, Lovö och Ekerö kyrkor har en egen sida:
    www.ekeropastorat.nu

Adelsö-Munsös kantor är suverän!

• Bubblan81

Ingarö K:a och Dalarö K:a..

• Mariaa

Allhelgonakyrkan på söder som ligger i Helgalunden gifte vi oss i april i år. Liten träkyrka mitt i Stockholm. Kyrkan är invigd 1917.

• raskan

Självklart där jag ska gifta mig!!!Östra ryda kyrka ,Kramiz millan

Svar på tråden Mysig kyrka?