• Dena

Grönt hår!!!!!

Jag är blond och har oturen att bli alldeles grön i håret då jag duschar, någon metall i vattnet som gör det, men jag kan ju inte sluta tvätta håret så jag undrar om det är nån som vet om det finns något som tar bort det gröna i håret för det ser för dumt ut..

• Svar på tråden Grönt hår!!!!!
  • <:3 )~~~~

Jag har hört att ketchup ska ta bort det, men fråga mig inte om det är sant.

• Cassandra

Jag hade kusiner som bodde på landet med eget vatten. Dom blev gröna i håret och på naglarna. Jag tror de fick något för det där av farbror doktorn kanske det finns på Apoteket eller hällsokost butiker.

• bellis

Har jag också blivit, när jag bodde på min studieort bland annat! Inte kul alls.. I flertalet salongsserier med hårvårdsprodukter finns det särskilda schampon som tvättar ur sådana lämningar i håret. Jag blev rekommenderad ett schampo av märket Paul Mitchell eller hur det stavas. Det var jättebra, tyckte jag. Man får vara försiktig att inte använda det för ofta bara, då kan håret börja bli åt det orangea hållet... Men om man använder det kanske var 3e gång istället för sitt vanliga schampo är det ingen fara. Alltså, de andra gångerna tvättar du med vanligt schampo

Gå till en frisör och fråga efter ett sånt schampo alltså! Och det finns!

• bellis

Det är förresten kombinationen av hög kalkhalt och kopparen i gamla (?) vattenrör som gör att det fälls ur en grön färg som tas upp av håret. På oss blonda syns det ju tyvärr...

• bellis

hög kalkhalt i vattnet -ska det stå...

• Johanna = en lat kock

paul mitchell och matrix har bra schampon som motverkar missfärgningar...

koppar, klor, och en hel del metaller kan ge missfärgningar...

koppar är ett jäkla gissel oavsett hur vattnet är i övrigt...

men ju mer joner det är i vattnet desto mer löser kopparen ut och ju mer märker man av färgen...

• bellis

glömde såklart klorets roll i dramat... suck.. men jag är så trött..

• Johanna = en lat kock

men gumman - soooov!

sov 25-30 minuter nu och sen går du och lägger dej itid ikväll!

• Tvillingmamma

Matrix Alternate Action!
    Säljs hos frisörer, är hyperdrygt, medn kostar en hundring drygt för en flaska!

• Jennifer E

Silverschampo är suveränt i ditt läge. De som nämns ovan kanske är sådana men ingen har använt det ordet. Gå in på närmaste större salong och fråga efter det, många av salongsmärkena har det och det har den effekt som beskrivits ovan.

Jag har ett som heter Sq Silver från Matrix, toppenbra!

/Småblekt blondin

• Blåklinten

Hej Dena !! Jag har varit med om samma sak och att tvätta håret först med ketchup och sen vanligt shampo naturligtvis hjälper .
    Upprepa detta några gånger..hoppas de försvinner !!!

• tovi

hej hopp! har hört att bikarbonat ska funka... sån där man köper i påse å använder när man bakar,typ..

• Meddelande borttaget
  • Johanna = en lat kock

Så Cvitamin hjälper mot grönt hår?
    Tja det är ju en antioxidant så kanske...
    finns förresten i matbutiken oxå - inte bara på apoteket...

Men c-vitaminbrus med ngn god doft kanske är bra att skölja håret med då :D

Bleka på ett grönt hår gör det bara värre nästa gång man tvättar håret - så det skulle inte jag göra...

• Meddelande borttaget
  • Johanna = en lat kock

det var bara c-vitaminbruset som jag log åt...

att antioxidanten c-vitamin = askorbinsyra skulle kunna funka är jag övertygad om - så länge det är "rätt" ämne som har gjort håret grönt...

c vitamin binder ju väldigt lätt till en hel del ämnen...

• lillsessan

Jag använder C-vitaminbrus eller askorbinsyra, vilket som finns hemma. Har dock kommit på att det inte räcker att skölja håret utan man måste "stå på huvudet" i en bunke och blaska ett tag för att få det bästa resultatet. Håret blir mjukt och trevligt och färgen försvinner (den gröna). Gör gärna detta innan du färgar/bleker för bättre effekt (färg fastnar inte i mitt hår annars).

• tove79

Hej Dena.
    Jag hade en kompis med samma problem och hon sköljde håret i rödvin med jämna mellanrum. Kanske lite trevligare än ketchup.

• gift liten sessa (fd lillsessan)

Verkar trist att hälla rödvinet i håret... Är det nån som testat ketchup, hur gör man? Ska man blanda med vatten eller bara ha ketchup? Nyfiken på nya sätt att lösa problemet....

Svar på tråden Grönt hår!!!!!