Jag hänvisar till samma länk som AALF och tänkte sedan tillägga undefär samma sak som Texas:
Jag kollar på porr med min sambo ibland, men oftast ensam. Fast å andra sidan vet han om det, och jag vet om att han kollar när jag inte är hemma. För oss är det helt enkelt en fortsättning på singellivet, på nåt sätt; att kunna få ha ensam onani och sexualitet ibland. Visst är det skönt med gemensam onani/sex, men ibland är det lite spännande och kul att få vara själv. :)
Du har ju uppenbarligen snackat med honom, men har du föreslagit att ni ska kolla tillsammans nån gång? Om du har det eller om han inte vill (eller om DU inte vill..), så är det nog bara att försöka acceptera att han kollar på porr då och då. Jag tittar inte på porr och jämför med min pojnkvän, och det är inget som "konkurrerar" med honom öht. Det är bara en del av mitt sexuella liv, helt enkelt. Och jag vet ärligt talat inte om jag skulle kunna sluta med porr helt rakt av ifall man sambo skulle velat det. Vi är alla olika.. Så försök att inte se det som ett "hot", det är nog inte alls så det är menat.
Hoppas att det löser sig för er!!
En sak till, förresten.. Om han själv ser det som en problem så finns ju risken att han är sexmissbrukare. Då skulle jag nog rekommendera att han går till en psykolog och får hjälp.