• Brud Sommar­en 2003
    Äldre 12 Aug 09:52
    41270 visningar
    5 svar
    5
    41270

    Hur göra för att få bäst resultat med stora papiljotter (för volym)??

    Hej,

    Oj, då var man tillbaka på forumet över ett år sedan man gift sig.... Men jag fick så mycket bra tips inför mitt bröllop, så jag tänkte att Ni säkert kan detta också..... Jag skall på bröllop i helgen och tänkte använda stora pappiljotter (hur nu det stavas??) för att få volym och lite form på håret (som i övrigt är långt och rakt). Men jag har aldrig använt pappiljotter, så jag undrar hur man skall göra för bäst resultat. Skall håret vara torrt, fuktigt eller blött, hur länge skall de sitta , skall man föna på spolarna och skall man ha någon styling produkt i före eller efter???? Många frågor.....

    Tacksam för alla svar och tips!!

  • Svar på tråden Hur göra för att få bäst resultat med stora papiljotter (för volym)??
  • Cassan­dra
    Äldre 12 Aug 10:01
    #0

    Hos frissan var mitt hår tort sedan la hon i läggnings vätska och jag fick sitta i en sån där hårtork lägge. Sedan var det spray och toppering, det håll långkt in på natten.

  • Female
    Äldre 12 Aug 10:14
    #0

    Instämmer i tipset ovan. Bäst är att inte tvätta håret samma dag, ha det en eller två dagar gammalt för bästa volym.

  • Tant Pernil­la
    Äldre 12 Aug 10:20
    #0

    Om du har spikrakt hår precis som jag så är papiljotter nåt som brukar funka bra. Lite beroende på längd på håret så kan du göra på lite olika sätt.

    Håret ska inte vara blött, har du en kortare ...nä, det hade du ju inte!
    Nåvål, då ska håret vara torrt och sen kan du ha i läggningsvätska eller mousse för att få lockarna att sitta bättre.

    Använd inte jättepapiljotter (6-7 cm i diameter) utan ta de mer mellanstora och rätt många.

    Ta på läggningsvätska/mousse på varje hårslinga vartefter du rullar upp dem.

    Använd hellre många än få, så att det inte blir jättetjockt med hår på varje papiljott.

    När du rullat upp allt hår fönar du det ganska varmt.

    Sen låter du håret svalna på spolarna. (Låt det sitta medan du klär på dig eller fixar nåt annat.)

    Ta sedan ur alla spolarna försiktigt.

    Beroende på vad du sen tänkt ha för frisyr så stajlar du till håret. Kamma inte för mycket (helst inte alls om du inte ska tupera håret). Spraya med ett bra spray och sen är du hur snygg som helst!

    Så brukar jag göra på mig själv i alla fall, men jag är ju ingen frisör...

  • Brudjo­jo
    Äldre 12 Aug 10:32
    #0

    Min frisör sprayade håret med något speciellt spray som man kan köpa på salongen, hon sa att det ger en saltvattensliknande feeling i håret. Håret blev helt underbart efter att hon sprayat med det och sen lagt upp på papiljotter, jag tyckte det såg ut som jag fått filmstjärnehår...

  • Audrey­ette
    Äldre 12 Aug 16:35
    #0

    Var köper ni papiljotter? Då menar jag släta papiljotter, inte de med kardborre som antagligen skulle fastna för evigt i ett långt hår..

Svar på tråden Hur göra för att få bäst resultat med stora papiljotter (för volym)??