• brud dalarn­a 2005
    Äldre 11 Aug 19:28
    27963 visningar
    20 svar
    20
    27963

    lokaler att hyra närheten av Falun

    Jag undrar om det är någon, som har något tips på festlokal i närheten av Falun ?

  • Svar på tråden lokaler att hyra närheten av Falun
  • brud dalarn­a 2005
    Äldre 14 Aug 23:59
    #0

    TIPS PÅ BRA BRÖLLOPS LOKAL I FALUNS NÄRHET.???
    Gör ett nytt försök om någon har tips, på
    bra bröllopslokal för ca 50 - 60 personer.
    Urustad med porslin och diskmaskin. Helst
    inte allt för dyr att hyra

  • sudali
    Äldre 15 Aug 00:20
    #0

    Vi ska ha våran fest i Stångtjärnsstugan.

    Kostar 3.400:- för två dagar. Vi har tillgång till stugan från 12.00 på fredagen och lämnar den städad kl 12.00 på söndagen.

    Finns porslin/glas mm för ca 80 personer. Perfekt för runt 60 pers.

  • elle77
    Äldre 15 Aug 10:39
    #0

    Det beror på när du ska gifta dig men under sommartid tycker jag att Främby Udde är svårslaget. Vi hade vår fest där och hela stället är helt underbart! Vi betalade 2000 kr för ett dygn och det finns porslin och diskmaskin. Vi åt bara inne och hade dans och band ute.

    Andra förslag:
    Bergsgårdens bystuga.
    Pilbo bystuga.
    Stabergs trädgårdscafé.
    VIP-stugan i hoppbackarna.

    Jag har vänner som varnade för Stångtjärnsstugan då de gifte sig i början av juni- hur mycket mygg och knott som helst. Men har man tänkt att vara inomhus funkar det ju.

    Lycka till!

  • Kicki_­30
    Äldre 17 Aug 17:22
    #0

    Jag letar också lokal i Falun eller i Dalarna. Vi kommer att vara ca 90-100 personer.

    Kicki

  • mskarl­sson
    Äldre 4 Sep 12:34
    #0

    Vi har bokat främby udde till nästa sommar.

    Hur var det med porslin? Vi har tänkt vara runt 55 personer får vi plats i bara ett av rummen?

    Linda

  • brud dalarn­a 2005
    Äldre 9 Sep 23:46
    #0

    Hejsan!
    jag undrar om det är någon som
    hyrt Korsnäs Folkets hus,på vassbo
    eller pilbo bystuga? hur det verkade där
    finns det diskmaskin och porslin för 50 personer?

  • Ika76
    Äldre 13 Sep 17:38
    #0

    Vi hade vår fest i Österå bystuga. Hade huset från to em till sön em för 1200kr!!!
    Vi var 50 personer, men det finns plats säkert för ca 20-30 till. Porslin, diskmaskin fanns. Gott om utrymmen och vilken utsikt- Varpan 50m från huset! Vi var helnöjda!

  • Havsvi­ol
    Äldre 14 Sep 09:50
    #0

    Stabergs trädgårdscafé!!! Min syster hade både bröllop och fest där förra hösten. Jättefint. De gifte sig borgeligt och vi gjorde i ordning logen med björkris och lövverk. Det blev oerhört fint. Under fotograferingen utanför var det några som tog undan bänkar och sen jvar dansen på samma plats som vigseln.

  • Farmor­s lilla vän.
    Äldre 20 Sep 00:07
    #0

    Det beror på vad det menas med nära Falun?! Vi hade fest på björkans Pensionat i Enviken. De var underbart hjälpsamma och inte speciellt dyra.. De kunde fixa det mesta. Annars finns ju Främby Udde om man vill ordna med allt själva.

  • C C
    Äldre 22 Sep 10:19
    #0

    Jag håller också på att leta lokal i närheten av Falun. Svårare att leta när man befinner sig i en annan stad numera. Vet ni var man ringer om man är intresserad av att hyra Bergalid? Eller om det finns några lite flottare ställen som inte är fullt så dyra som Ulfshyttan och Haganäs? HJÄLP! Börjar bli stressad...

  • Mollie
    Äldre 17 Oct 21:46
    #0

    Röstar för Österå bystuga, som någon annan redan gjort och sen ett slag för både Karlborns pensionat och Björkans Pensionat!

    Har jobbat i köket i Österå Bystuga, på ett bröllop, och det fungerade utmärkt! Det var ca 50 gäster tror jag. Kan ställa upp igen... , tyckte det var helkul! (min man är dessutom kock) Vaddå reklam???

    M.

  • Okänd
    Äldre 17 Oct 21:54
    #0
    Meddelande borttaget
  • Zandri­sen
    Äldre 2 Nov 12:30
    #0

    Vi kommer att ha vår bröllopsfest i grycksbo bystuga, det finns plats för 150 personer och porslin till ca 100. Att hyra kostar 1000 kr per dygn för icke medlemmar, samt 500 för medlemmar, detta i grycksbo bygdegårdsförening. Bystugan består av ett stort rum med scen, samt några mindre rum där man tex kan ha barnbord och "avkopplingsrum" för brudparet. Bord och stolar finns på plats, samt stor garderob.

  • Tobido­o
    Äldre 6 Nov 11:04
    #0

    Hej! Jag undrar om någon har varit på ett bröllop där man ätit på ett ställe och sedan fraktat gästerna till en annan festlokal? Vill slippa mat och disk, men vill ha en riktig fest med egen bar...

  • Äldre 4 Feb 10:31
    #15

    Hej!
    Jag vill ha ett väldigt rustikt, bonde-inspirerat bröllop. Letar efter en lada eller liknande i närheten av Falun där man kan ha ca 80 gäster kanske... Är det någon som vet? 

  • Alylly­ra
    Äldre 4 Feb 11:23
    #16
    Fancy skrev 2015-02-04 10:31:27 följande:

    Hej!
    Jag vill ha ett väldigt rustikt, bonde-inspirerat bröllop. Letar efter en lada eller liknande i närheten av Falun där man kan ha ca 80 gäster kanske... Är det någon som vet? 


    Mannes loge? Vet inte om det går att hyra för bröllop men det är ju en lada iaf.

    Stabergs gård är ju rustikt så det förslår också, där vet jag att de ordnar bröllop.
  • Äldre 4 Feb 12:53
    #17

    Denna tråd är sen 2004 och de flesta som skrivit tidigare är ju inte kvar.


    Jag är inte så hemma runt Falun. Men Tyllsnäs Udde utanför Borlänge har en fin festlada, samt bra kök (oavsett om man vill laga maten själv eller om man bara ska hålla saker varma, värma på osv...)
    Där finns det också bra möjligheter för gästerna att sova kvar om dom vill.
    Både vandrarhem, stuguthyrning och camping finns :) 

  • Äldre 4 Feb 21:55
    #18

    Tack för svar!

    Jag vet att tråden är gammal - men jag fick ju svar! :)

    Det var fina förslag ni hade! Praktiskt men kanske lite tråkigt med campingen precis utanför, men annars jätte fin lokal! Ni har förstått känslan. :) vi har funderar på Staberg, men det är eventuellt lite för dyrt. Vi har inte gjort upp budget än, ute i god tid med detta. :) fler förslag är välkomna!

  • Äldre 5 Feb 19:24
    #19
    +1

    Det är väl egentligen inte i närheten av Falun men ändå inte långt bort, Forsnäsgården i Stora Skedvi, Stor lada där det lätt går in 80 pers, tror den är godkänd för ca 200. Finns ett litet b&b alldeles bredvid om man vill ha det. Väldigt mysigt =)

  • Äldre 12 Sep 00:46
    #20
    Då jag har spenderat över 5 timmar på bröllopstorget.se och besökt över 30+ forum delar jag med mig av den sammanställningen som jag gjorde.
    Min plan är att gifta mig i Torsång kyrka därav är nedanståden lista såväl ställen i Borlänge/Falun området. 
    Vassbo
    Haganäs
    Torsångsförsamlingshem
    Staberg
    Bergalid
    Gruvstugan vid Falu Gruva
    Geschwornergården vid Falu Gruva
    Romme Alpin
    Salins Strutsfarm
    Rommehedslägret - Officerssalongen
    Åkerblads
    Tyllsnäs Udde
    Ladan i skog
    Forsnäsgården i Stora Skedvi
    Stångtjärnsstugan
    Främby Udde
    Bergsgårdens bystuga
    Pilbo bystuga
    VIP-stugan i hoppbackarna
    Korsnäs Folkets hus
    Österå bystuga
    Björkans Pensionat i Enviken 
    Ulfshyttan 
    Karlborns pensionat 
    Grycksbo bystuga
    Mannes loge
    Svabensverk
    Magasinget Falun
    Dalasalen
    Gammelgården Borlänge
    Mellsta Parken
    Buskåkers gästgifveri
    Aspeboda golfklubb
    Lindans bystuga
    Liljans herrgård
    Nybo bygdegård
    Vasabryggeriet
Svar på tråden lokaler att hyra närheten av Falun