• Fru 2003

Har någon varit i Alcudia, Mallorca?

Hej alla resenärer och alla andra! Vi (jag, maken och barnen 5 & 7 år gamla) ska åka på semester till Alcudia, Mallorca i september. Ej bröllopsresa dock, den åkte vi på ifjol. Undrar om någon har varit där och bott på Sunwing Resort?

Var det bra? Mat & dryck, pool, stränder etc?

Har någon något tips om något speciellt som man ska passa på att se?

Vi är bara ute efter att vila, sola, bada, och äta gott.

/ Fru 2003

• Svar på tråden Har någon varit i Alcudia, Mallorca?
  • Fru 2003

Puff, puff...

Är det verkligen ingen som varit där???

/Fru 2003

• Meddelande borttaget
  • *Nallemaja*

Vi har varit till Alcudia två ggr med barnen och det är jättefint för barn där. Stränderna är jättefina och det finns restauranger överallt. Många mysiga ställen efter stranden. Nackdelen är att det är lite dyrt, men det är det ju i och för sig så på många charterställen. Sunwinghotellen ligger perfekt på stranden. Poolen ligger ut mot havet - bättre kan det inte bli. Jag har aldrig bott där, men läget är ju outstanding. Vi har däremot ätit på deras restaurang och den var mkt bra. Om jag inte minns fel är det väl några Sunwinghotell som ligger i en klunga med gemensam pool o.s.v, eller?
    Vi åker gärna tillbaka till Alcudia en tredje gång. Berättar gärna mer om du funderar på något.

• HelleBelle

Vi bodde på södra Mallis, men hyrde en bil och körde runt. Trafiken är ok och det är ganska lätt att hitta på ön. Det tar ca en dag att köra runt ön och man hinner ändå pausa. (Vi hoppade över bergen för att hinna hem tidigare.)

Landskapet är jättevackert och i bergen kör man ovan(!) molnen. På härliga serpentinvägar.

Cuevas deldrach är verkligen värt ett besök. Jätte vackert om man inte har cellskräck. Inne i bergen ligger europas största bergssjö. Mitt i berget vid sjön får man även se en mini konsert. Men ta dricka med er det är hög luft fuktighet.

Se även dans showen son amar. Värt varenda krona.

Vi körde igenom Alcudia och det ser ut som vilken sommarstad som helst. Många barnfamiljer väljer den sidan av ön.

Väljer ni att bo i Palmanova ska ni bo på Berselo Palmanova och bada på Margaluffs strand 50m från hotellet. Barselo är Jätte superfint med pool, bar och trevlig personal.

Vill du veta mer fråga på...

• M - augusti 2006

Alcudia är perfekt för barn och Sunwing är inget undantag. Ving brukar vara väldigt duktig när det gäller barnklubbar och olika aktiviteter. Vet att de hade ett väldigt stort "barnland" med klätterställningar o.s.v. på Nuevas Palmeras (huvudhotellet).

Gå gärna ner till piren i hamnen, fanns iaf en underbart god köttrestaurang där, hade då stora trästolar, parasoll, och deras färger var marinblått och vitt. Enormt god mat, men kansek lite högre priser än den lokala krogen en bit bort.

Marknad är det nog även på tisdagar uppe i gamla Alcudia. Finns en hel del billiga skinnvaror, t-shirtar och givetvis frukt och grönsaker.

Det finns en ganska stor vattenpark en bit ifrån Alcudia. Man ser den om man stor i rondellen vid Burger King (vet inte om det finns kvar). Finns en massa pooler, vågmaskiner, vattenruschkanor etc.

En utflykt till drakgrottorna är enormt sevärd, likväl klostret i Valdemosa där Chopin levde en kort period, Deija är också väldigt vackert. Finns även Marine Land som har lite delfinuppvisning om jag inte minns helt fel.

Ni kommer få en underbar semester, dessutom skulle jag tippa på att den värsta semesterruschen lagt sig och ni kan ha tur med att priserna är sänkta på restauranger etc.

• Smulan2

Jag har bott på Sunwing i Alcudia. Vi bokade sista minutenresa (4 dagar innan avresa) ich fick ändå ett hyfsat rum. Vi var ett par i 20-årsåldern och det var kanske inte vad vi hade räknat med partymässigt. Som flera andra har sagt så är det en väldigt barnvänlig ö. Sunwing i sig har ju också mycket aktiviteter.

Ska man på bröllopsresa, så tror jag nog att det är ett bra resmål (för då vill man ju inte nattklubba hela tiden ju..)

• c.l.

Vi har varit på Alcudia flera gånger.
    Tycker detta är ett perfekt ställe för barnfamiljer.
    1 gång har vi bott på Nuevas Palmeras, tyckte att detta varit vårt "sämsta" hotell.Inget vidare roligt poolområde,
    och kallt och skuggit i poolen.
    (o.b.s. det var 5 år sedan vi bodde på det hotellet.)
    Läget till stranden är ju däremot väldigt bra.
    Skulle hellre välja fritidsresors Cudiad Blanca eller liknande.
    Alcudia Garden (ving) var också ett bättre hotell, men där får man i.f.s korsa en väg för att komma över till stranden.
    Alcudia är ett underbart ställe.
    Skulle gärna åka dit snart igen.
    c.l

• *Nallemaja*

Har bott både på Ciudad Blanca och Alcudia Garden och skulle precis som c.l. rekomendera båda de hotellen varmt...

• Fru 2003

Hej!

Vill bara tacka för tipsen. Det ska bli jätteskönt att åka iväg.

/ Fru 2003

• *Juniphé*

Har bott på "Paraiso de Alcudia" (liggen på andra sidan gatan från Ciudad Blanca... direkt vid strandpromenaden. Visserligen var det 12 år sen, men det var fint redan då.
    Suveränt ställe för barnfamiljer! Vackra stränder, trevlig atmosfär.

Det kan inte bli fel! (Se bara till att ha en extra reseförsäkring utifall att något mot förmodan skulle inträffa)

Svar på tråden Har någon varit i Alcudia, Mallorca?