• svmm

Jag älskar dig

Jag har bara en liten fundering. Hur ofta säger eran partner att han/hon älskar dig?
    Jag vill säga det hela tiden medan partner säger, jag tycker om dig...
    Han har sagt 1000 gånger att det har samma innebörd för honom som det jag älskar dig har för mig( förstod ni) Det är ju just de tre orden man vill höra. När man väl hör det pirrar det i hela kroppen och det är en maffig känsla.
    Vill bara veta hur era patner är, själv vet jag att min fungerar på det här viset men det kan var kul att höra fler

• Svar på tråden Jag älskar dig
  • Sarge

Vi säger det flera gånger om dagen till varandra.....säkert 20 ggr per dag fast vi varit tillsammans ganska länge...

Det är en jäkla skillnad på att man säger "jag tycker om dig" & "jag älskar dig" .... !!

• Mastermind

Svarar samma som Sarge; flera gånger om dan! Vi kan inte hålla oss. ;) Och innan vi vågade yttra dom tre orden (17e mars 2002 ;)) så blev det väligt mycket "jag tycker om dig jättejättejättejättejättejättejättemycket!". :D

• svmm

Det är ju ingen skillnad på dom orden för honom, det har han sagt tusen gånger och jag är helt säker på att han älskar mig fast han säger, jag tycker om dig. Det skulle bara vara mysigt att hörs de tre orden lite oftare

• yrvädret

När jag tänker efter så blir det inte så ofta. Ibland kommer jag på mig själv att det nog var ganska länge sedan (typ 2-3 veckor) - likadant är det med min sambo. På något sätt kändes det mycket viktigare tidigare i förhållandet - jag var i mycket större behov av att få höra att han älskade mig då, osäkerhet antagligen. Nu är allt så tryggt och harmoniskt och vi är så säkra på varandras känslor att det inte behövs några ord. (ja, jag vet att det låter som en klyscha - men det är sant )

Svmm: Om det nu är så att din kille inte har några problem att säga att han tycker om dig (med innebörden jag älskar dig) varför kan han inte byta ut gillar till älskar för din skull? Du skulle ju må bättre av det.
    Fråga honom varför det är så svårt att säga älskar? Om han nu säger att det betyder samma sak så borde han väl inte ha nåt problem att ändra det till jag älskar dig istället?
    För det är en stor skillnad mellan att gilla och att älska.

• Xite

Flera gånger om dagen.
    Men det är härligt att få höra "jag tycker om dig" också ibland. För då handlar det verkligen om att någon gillar mig, inte bara något som råkar komma av slentrian nästan.

Eller en sådan här:
    -Duu...?!
    -Jaaa? (tveksamt)
    -(spricker upp i ett leende) Jag älskar dig.

• Lill Anna

Vi säger nästan aldrig "Jag älskar dig".

Jag ser i han blick att han älskar mig och det pirrar till i hela kroppen och jag känner mig otroligt älskad och åtråvärd. Ord är ibland överflödigt!!

• Mrs Corbally

Jag håller inte riktigt med dig där Lill Anna....Man kan aldrig säga "jag älskar dig" för mycket.....Vi säger det till varandra väldigt mycket och det blir aldrig uttjatat.....De bästa ord som finns....(fast såklart I Love You!! )

• Monn

Flera gånger om dagen! Tycker inte "jag tycker om dig" kommer i närheten av "jag älskar dig" - två helt olika saker.

Ibland säger vi "jag gillar dig", men det är vid speciella tillfällen, alltså när det är något särskilt den andra har gjort.

• Lill Anna

Mrs Corbally. Tur att vi är olika.. Jag skulle nog tycka det var väldigt jobbigt om min älskade hela tiden måste påpeka att han älskade mig med ord. Visst kan vi skriva det i SMS eller säga det på telefon då vi är långt ifrån varann, men däremot öga mot öga så känner vi inte behov av en sådan bekräftelse.. Vi visar med kroppen att vi älskar varann (vilket är omöjligt via SMS och på telefon)..
    Huvudsaken är väl att man känner sig älskad? Och jag känner det utan ord!! Jag vet ju att han älskar mig, varför skulle jag hela tiden måsta ha en verbal bekräftelse?? I mitt förhållande är ord i detta sammanhang överflödigt!!

Det här med "jag älskar dig" och "jag tycker om dig", jag tycker att det är precis samma sak om man vet att den som säger det känner.. Känner man inte sin partner så kan det ju bli problem.. Men det gör väl de flesta och vet att sin älskade älskar en oavsett om han anväder ordet älskar, tycker om, gillar eller kanske inga ord alls?

• *nyfiken*

Vi säger det bara nån gång per dag sisådär. Annars tycker jag att det blir uttjatat. När jag säger det vill jag verkligen mena det så man får det där kärlekspirret i kroppen. Jag har kompisar som säger det varje gång de avslutar telefonsamtal. Det är alldeles för ofta för mej! Vi är alla olika...

Svar på tråden Jag älskar dig