• rebberap

Överraskningar, presenter

Jag tycker det är så kul att hitta på överraskningar och ge bort och hitta på saker och ting till min pojkvän.
    Mina ideer börjar falla bort och behöver lite små tips tips tips.
    Blir så himla glad när jag ser hur mycket han uppskattar allt jag gör, vilket ger mig minst lika stor njutning.

Nån som har nått litet mysigt tips!?

• Svar på tråden Överraskningar, presenter
  • Jema

* Fixa en picknick-korg med mat + dryck som ni tycker om och åk till stranden på kvällen.
    Ta med en filt + en kamera för att föreviga överraskningen

Jema (som också älskar att ge bort små presenter och hitta på små överraskningar)

• EmmaPemma

Ge bort en massage - det är inte bara vi tjejer som uppskattar sådant .

Köp en cd som du vet att han tycker om.

Köp blommor om du inte brukar göra det.

Åk iväg med honom en fin kväll och bara myspys på en avskild plats. Man kan ta med t ex värmeljus (kanske en lykta att ha den i) och lite gottsaker att äta/dricka. Ta med myggspray om det finns risk för att de små otäcka flygfäna kommer fram. Nu när det blivit så varmt kanske ett nattbad kan passa?! .

Hitta på ngn rolig aktivitet som ni kan göra tillsammans t ex bowling.

Hmmmm, börjar just fundera över att det var länge sedan jag blev överraskad av min sambo - men ännu längre sedan jag gjorde ngt för honom. Får nog ta och skärpa till mig (kanske skall göra ngt av mina egna tips ).

• raggarhavre

Jag tycker om att duka fram en fin frukost alt. frukost på sängen. Det brukar även vara uppskattat med något nybakat lagom tills han kommer hem, så det luktar sådär gott... En "spontan" massage/ryggkliande i tv-soffan brukar också löna sig . Annars tror jag de mest uppskattade överaskningarna är de man serverar under täcket (eller någon annanstans).

• EmmaPemma

Laga hans favoritmiddag, och kanske en liten efterrätt också.

Köp hem ngn tidning han gillar.

• Mastermind

En liten gullig sak som jag läste i en tjejtidning när jag var liten kanske kan vara nåt.. :

Köp ett Kinderägg (eller trepack, så du har nåt att öva på.. ;)), ta försiktigt bort folien och dela på chokladen. Öppna "gulan" och lägg dit en söt lapp eller något annat romantiskt, stäng den sen igen. Sätt ihop chokladhalvorna med hjälp av lite saliv om dom vägrar fastna, rulla sedan in allt i folien igen. Det var så jag "låtsasfirade" till min sambo på skottdagen i år; med en söt "Vill du bli min?"-lapp och en ring. :D

Annars är det småsaker som jag är expert på, helt enkelt. ;) Jag brukar alltid byta bakgrundsbild på datorn och lämna ett anteckningsblock uppe (på datorskärmen då, inte ett riktigt) och skriva små söta saker, som han sedan ser på morgonen när han vaknat. Men jag är rätt galen i "vanliga" lappar också, och små teckningar. Och massage, såklart. :D Och när jag köper godis så tar jag alltid vingummi (som är hans favoriter, men som jag hatar), och lämnar kvar i påsen och ger till honom. Nu på sistone har det blivit ett sånt där sött godishjärta dom börjat sälja, också (det som är rosa skumgummi i botten, och "vanlig" röd gelé ovanpå).

Fast jag ska nog inte ge bort alla mina tips, några behåller jag för mig själv.. ;)

• Miniängeln

Mastermind:

Kom igen! Dela med dig mera! Du verkar ha så bra idéer!!

• anjisen

Min grabb hittade på något väldigt trevligt för något år sen, när jag kommer hem hittar jag en lapp med hänvisning (klurigt, inte rakt på sak) till ett annat ställe i huset, och så fortsatte det ett bra tag.
    På sista lappen stod det; "Everything I do I do it for you", i fodralet till en Bryan Adams-skiva hittade jag sen ett jättefint kort med en massa kärleksförklaringar och en weekendresa till Nice... Bland det mest romantiska han har hittat på.
    Från min sida blir det mest överraskningar i köket eller sovrummet...men en skattjakt är att rekommendera!

• madelyn

Ja Mastermind, dela med dig mera!!! Underbara tips å idéer kan man aldrig få nog av

• madelyn

Anjisen, vilken otroligt romantisk kille du har!!!

• anjisen

Alla påpekar att jag har en sån tur Jag borde kanske anstränga mig själv lite mer... Han skämmer alltid bort mig med fotbad och massage, chokladpraliner och andra små söta överraskningar. Han får gärna fortsätta!!

Svar på tråden Överraskningar, presenter