• Emiliasmamma

Mars 2005

Finns det några mars-brudar här (hi hi det där kan tolkas som man vill) :)

När i mars gifter ni er? Hur långt har ni kommit i planeringen? Är ni lika nojjiga som jag?! Hur stort bröllop ska ni ha och vad kommer det att kosta tror ni? Ja berätta allt som vi vill veta ;)

Vi gifter oss den 5 mars i Harlösa (en liten by i skåne) inför ca 40 besökare!

• Svar på tråden Mars 2005
  • Misu78

Verkar inte vara alltför populärt att gifat sig i mars, inte 2005 åtminstone Men det ska vi göra närmare bestämt den 19. Mars 2005! Hittills har vi nog inte kommit så långt i planeringen men kyrka, präst, kantor, artist och festplats är bokade och gästlistan är fastslagen (nå-jaa man får väl se vad som händer här ännu). Men det som börjar få mig att svettas just nu är klänningen, ska jag sy upp en eller ska jag köpa eller ska jag rentav hyra en? Borde väl snart börja bestämma mig...

• oui

Här är ännu en marsbrud! Närmare bestämt 12 mars i Seglora kyrka. Vi har ännu ej bestämt festlokal men lutar åt Grand Hotel i Saltsjöbaden. Vi blir nog mellan 65-85 personer. Har bara börjat fnula på gästlistan. Vi skall väl börja formulera inbjudningar när vi bestämt plats för festen. Vi tänkte skicka ut dem i mitten/slutet av Januari. När går era inbjudningar ut?

Var förbi Garamaj idag för att höra när jag skulle komma för konsultation för brudklänning. Rara damen sa att November senast mitten av December blir bra så klänningen hinner komma i tid. Skor köper jag när jag bestämt klänning. Smycken, kommer att önska mig ett par nya örhängen i julklapp, pärlor med ametister som jag skulle vilja ha på bröllopet. Ytterkappa använder jag samma som jag kommer att ha på min borgerliga vigsel nu i November. Hår görs nog av min vanliga frisör och make fixas av en tjej jag brukar jobba med. Alternativt får det bli Björn Axéns, vi får se.
    Blommor hade jag tänkt någon rund rosbukett 2 minder till tärnorna. Min son skall vara ringbärare så kudde måste fixas!

Måste däremot fundera på transport till/från kyrkan för oss samt gästerna (beror lite på vart vi kommer att vara).

Känns som om det mesta faller på plats bara middag/fest är bokat!

Funderar på vad det brukar vara för väder i mars....hoppas på snö men det kanske är att hoppas på för mycket i Stockholmstrakten...

• blivande Persson

Vi gifter oss 19/3-05 I Nyköping.
    Haren hel del åtminstone enligt andra som jag pratat med.

• blivande Persson

Har planerat en hel del skulle det såklart stå....

• oui

Funderar på hur hur mörkt det är, fyrverkerier?

• Andypandy16

Å vad kul, det är marsbrudar här!
    Har nog precis skrivit till Oui om det hela med vår planering men det tåls att berätta igen. Jag gifter mej 5 mars i Enskede Kyrka å det känns skithäftigt å väääääääääääääldigt vuxet, ellerhur??
    Jag tycker att det svåra är FESTLOKAL!!! Å bor man i Stockholm finns det både mycket å litet urvarl...
    Vi är justnu 90 pers på listan vilket oroar mej både för lokalen och det ekonomiska, pust. Men det är ju klart att det ska ordnas1 Har iaf bokat frissa på Björn Axén och "min" frisör är kanon där så jag känner mej inte det minsta orolig för det. Dessutom kommer hon att sminka mej. Vi kör ju lite rockenroll inspererat bröllop så det ska bli kul att hitta "stilen". Vitt men ballt. Vad ska ni ha för typ av bröllop? Tradisionellt?? Enkelt? Hur? Berätta gärna.

//Anna

• oui

Nu har vi äntligen bokat lokal! Det blir Resturang J i Nacka strand.

Känns urskönt att ha detta avklarat så man kan lösa de andra lösa trådarna...Har så smått börjat kolla klänningar i tidningar.

Hur ligger ni till tjejer?

• Lill trollet

Andypandy16
    Vi ska också gifta oss 5 mars 2005 i Frösökyrka!
    Vi har bokat kyrka, präst, kantor, festlokal, fotograf, frissa och makeup (till både mig och tärnan) Min frissa är även makeupartist, Vi har köpt tyg o mönster till alla kläder. Mamma ska(håller på) sy upp min och tärnans klänning och killarnas frockcoats. Skor, slöja och diadem har jag också köpt, Gästlistan är spikad och inbjudningen designad. (Vi gör den själv på datorn) Nu ska vi inhandla papper, stämplar snören m.m. och börja tillverka alla trycksaker. Vi har även designat en egen ring som vi redan har hämtat. Det känns ganska pirrit att ha den liggande i lådan hemma.

• Andypandy16

Å käre tid Lilltrollet vad du har varit duktig!!! Min ångest växte snabbt till sej....men skam den som ger sej...
    Du ett litet tips till dej är att gå in å kolla på sidan www.papprika.se de har kanon papper grejjor. Ska tai tu med lite planering känner jag...pust.

• Lill trollet

Tack för tipset.
    Jag tycker det är svårt att veta när man ska skicka ut inbjudan. När ska du andypandy16 skicka era?
    Vi har ju en heldel gäster som kommer från övriga delar av sverige och då vill man ju att de ska ha gott om tid för att boka resor m.m. Men samtidigt vill vi ju inte skicka ut den för tidigt.

• Andypandy16

Hej Lilltrollet.
    Har du hunnit kolla in Papprika sidan??
    Inbjudningar ja....
    Vi vill nog gärna få ut dom redan i December så "folk" verkligen har tid att planera och känna efter. Men som sagt, då måste man ju börja med inbjudningarna åxå, ha ha!!! Ska börja snart!!!
    Värst för oss har varit att hitta lokal!!!!

/A.

• Andypandy16

Åååååååååååååååååååååååå vad skönt nu är lokalen bokad!!! Känns så oerhört skönt. Nu kan man gå vidare med all annan planering. Brudar! Såg ni i affären att en ny bröllopstidning kommit ut...hi hi Bröllopsmagasinet. Fint var det!
    Hur går det för er??

• blivande Persson

Vi har bokat lokal och fixat kläder det vi saknar är en plastron, inbjudan är mer eller mindre klar ska bara skriva ut den när det börjar bli dags.
    Satsar på att få ut inbjudningarna innan julkorten dimper ner i brevlådan allt för mycket.
    Det svåra är nog önskelista vad önskar man sig när man har allt tycker att det känns konstigt att önska sig saker men vet samtidigt att frågan lär komma om vi inte gör det...

• Andypandy16

Presenter ja...
    Vi önkar oss inga saker då vi tycker att vi har allt. Eftersom vi har tre barn 6,13,16 (från tidigare...) så öskar vi oss bara bidrag till bröllopsresa, känns kul att alla kan komma med å fira vår familj. Vi kommer att ha en låda på festen där man om så önskar vill lägga ett kort.
    Vad skrev du "persson" en plastron, vad menade du??

• Lill trollet

Hej Andypandy16
    Va skönt att ni hittat lokal!
    Jag har tittat på paprika sidan och hittade en av de stämplar som vi har funderat på. Vi tänkte nog försöka skicka ut inbjudningarna i slutet av november.

Äntligen har dden nya tidningen kommit. Måste köpa den imorgon.

Vi hade också tänkt att önska oss bidrag till bröllopsresan. Vi var föresten och bokade den igår!!! Två veckor i Egypten med en veckas nilenkryssning. Jag har alltid velat se pyramiderna.

• blivande Persson

Andypandy16
    Istället för slips fast bredare.

• Andypandy16

Ha ha ha ha!! Såklart att jag inte hajjade att det var en slips....måste börja läsa på....

• Engla-Li

Hejsan !!!
    Är ny här på BT.
    Vad kul med lite marsbrudar!!!! Ska själv gifta mig 12 mars 2005, lite pirrigt tycker jag. Har börjat med inbjudningskort, bokat klänning till mig och brudgummen. Köpt slöja,tiara, skor och underkläder och igår hittade jag en perfekt näbbklänning till vår dotter på HM för 179 kr. Perfekt !! Bokat kyrka, festlokal,frisör och catering. Det känns som jag har kommit en bit på väg. Men mer planering kommer det att bli. Kul att läsa om era planeringar. Ha en bra dag!!

Svar på tråden Mars 2005