• Gurkfia

Hallå! 18 September-brudar!!!

Hej tjejer! Hur går det för er? Är allt klappat och klart, eller?
    Här flyter det på ganska bra nu. Klänningen inhandlad, ringen beställd, vigselförättare bokad, så även bröloppsresan! Vore kul att höra hur ni andra har det.

• Svar på tråden Hallå! 18 September-brudar!!!
  • Bride2B..

hehe, 3:e september här... :D

• Bride2B..

snackar ni om september 2005 eller 2004?? för i så fall e jag 3:e september 2005 kramis.. *ler*

• Ornage

Nja tyckte allt flöt på bra innan med, i princip är kläderna o bröllopsresan klara. Men fick lite bakslag på restaurangen( se tidigare tråd....vad skulle ni göra...byta hemsk restaurang...). Var inte alls nöjd när jag träffade dem, så jag funderar på att leta upp någon ny. Vilket känns som att börja om pust. Men så e det ju inte vilken middag som helst.

Har ni bröjat jobba på festprogram och kyrkprogram?

• vanessa

2004 är det för mig.

Nej vi har inte börjat med festprogram osv. Vi ska bara ha en middag och ingen fest så ett program för det känns lite onödigt. Kyrkprogrammet trodde jag att man gjorde tillsammans med prästen?

• sambosal

Gifter mig 17:e september. Det enda som är spikat är lokalen, brudklänningen är dock beställd, provning i slutet av månaden. Ligger i hårdträning med gym och cykling för att vara fit for fight inför den stora dagen om 6 veckor!

• vanessa

Kyrkan är bokad för oss och klänningen köpte jag igår, den ska dock ändras och jag ska dit och prova minst en gång till. Vi har inte fått tag i någon lokal ännu så det känns lite stressigt, bröllopsnatten är inte heller bokad. I helgen ska vi baka och sy servetter.

• Malin77

Vanessa:
    Såg att du skrev att ni skulle ha middag och ingen fest. Jag undrar lite hur ni har planerat? Hur många är det som ska vara med på middagen. Jag och min sambo ska gifta oss om ett år och vi planerar att ha middag och ingen fest (med band osv). Men jag vet inte riktigt hur man ska göra det. Hade varit kul att höra hur andra ska göra.

• vanessa

Vi gifter oss en söndag så många måste åka hem och jobba på lördagen. Dagen ser i stora drag ut så här; Vi gifter oss klockan ett, därefter en snabb fotografering medan gästerna (30-40 st) beger sig till festlokalen. När vi kommer dit skålar vi i champagne och sen har vi buffé. Eftersom vi vet att många kommer att köra bil kommer vi att ha stort utbud av alkoholfritt men även vin till dem som vill ha det. Efter middagen blir det tårta. Sen en liten brudvals innan vi ger oss av till hotellet.

• Anchie

Gifter oss 18:e... (Längtar!)De stora grejerna såsom kläder, frisör, blommor, fotograf, ring, mat, dj, bröllopsresa etc. är klara. Däremot så har vi mycket pill kvar med festprogrammet, kyrkprogrammet, bordsplacering och placeringskort. Ska även handla presenter till alla med "hedersuppdrag" som hjälpt till så mycket.

Har inte blivit hippad ännu... Har någon av er det????

• vanessa

Nej jag har inte blivit hippad ännu. Har ju just bestämt datum så... Men jag hoppas på att det blir något!

• miafia

Hallå där ute......

Det e inte långt kvar, har alla "stora" saker klara utom blommor. Det ska jag väl fixa imorgon, (om jag inte gör själv).
    Annars e det små pill med vigsel program och dom sista små detaljerna.

Ska hämta biljetterna till vår lilla resa
    imorgon. Vi åker på 1 dygns kryss i Lyx hytt med champagne frukost, på kvällen efter lite mat och tårta. HAr 2 små barn så just nu får det bli "mini bröllops resa".
    Känns pirrigt emellan åt när man tänker till, snaart gift...

• vanessa

Vi har nog klart det mesta nu. Frisör, fotograf, nästan all mat är lagad, prästen kommer hit på torsdag, klänning är införskaffad...

Kvar:
    Festprogram, skjorta, läppstift, viss mat...

På lördag blir det möhippa!

• miafia

Äntligen, prästen ringde igår, på Tisdag ska vi ha vigsel samtal och öva, började bli lite nervös.
    I går var jag och köpte Tiara på Bröllopsbutiken, hon var jätte trevlig och hjälpte mig prova mitt i lunchen.
    Det "stora problemet" som är kvar är att jag måste hitta skor till mina små näbbar.
    Klantigt att jag inte köpte i somras...

• Anchie

Det mesta är klart och jag känner mig relativt lugn. Möhippan var den absolut bästa dagen i mitt liv so far. Tjejerna hade fixat och trixat så himla mycket för min skull. Jag blir rörd bara jag tänker på det! Ser verkligen fram emot lördag och har bestämt mig för att släppa all kontroll och bara flyta med oavsett vad som händer. Stort, stort lycka till alla ni som också gifter sig på lördag! Låt oss hålla tummarna för att det är sjysst väder när vi kliver ut ur kyrkan!

kram
    a

• miafia

Hej på ER
    TÄnkte bara säga tack alla tips om 2 dagar e det dags,. VA hos frissan igår och testa , helnöjd, ska öva i kyrkan ikväll och fixa sista + dukning i morgon.
    GÅr straxt hem från jobbet så nästa gång jag e här, är jag gift!!
    Kram till er alla som också gifter sig i helgen, övriga trevlig helg.

Svar på tråden Hallå! 18 September-brudar!!!