• lillamyran

Mauritzbergs slott

Hej!
    Har någon erfarenhet av Mauritzbergs slott utanför Norrköping för bröllop?

Har också hört att det helt fantastiska slottet Ollonö tar emot bröllop, någon erfarenhet av det?

Är speciellt intresserad av att höra erfarenheter av maten, lokalerna både Galleriet och slottet.

Tack på förhand!

Louise

• Svar på tråden Mauritzbergs slott
  • Cassandra

Jag har inte någon refarenhet av någon av dessa. Men är väldigt inteserad av mer info om slotten. Kanske har dom någon hem sida? Vem ska man kontackta om man komma och titta.

Vi letar också efter en fest/middagslokal i slotts miljö. Vi ska titta på Bjärka Säby "gammla slottet" . Har ni det som ett alternativ också?

• yrvädret

Min syster gifte sig på Mauritzbergs slott för ett par år sedan. Jättemysigt och trevlig personal. Dessutom var prästen (om han nu jobbar kvar inom stiftet) väldigt sympatisk och trevlig - likaså kantorn.
    Omgivningarna är fantastiska med en underbar utsikt över Bråviken - perfekta för bröllopsfoton. Dessutom finns det en liten bro som är jättesöt att använda för detta syfte. Eftersom slottet är ganska litet så är det väl inte att rekommendera för alltför stora sällskap. På min systers bröllop var vi 35 st, men jag tror att det kan gå bra upp emot 60 gäster.
    Vad gäller Ållonö slott så har jag inte varit inne på slottet, däremot har jag sett det från utsidan. Det är rosa med gröna kupoltak. Ganska puttinuttigt, om jag får säga min mening.
    Hittade en länk till ett bröllop som hållits på Ållonö welcome.to/anitas
    man kan i vilket fall som helst se endel av slottet.

Hoppas att jag varit till någon hjälp

• JeanetteA

Ållonö är privatägt av de samma personerna som äger Getå turist och konferenshotell. Ni kan säker få mer information där. Jag har varit på bröllop där. Det är jätte-fint. Nu för tiden måste man ta maten från getå, men den är bra.

Jag har varit på fest på mauritzberg också. Tycker att bägge slotten har sina fördelar.

Mauritzberg: Har egen kyrka, har övernattningsmöjligheter med bröllopssvit, och har väldigt bra mat som lagas på plats.

Ållonö: Ett väldigt vacker slott, Fint att gifta sig utomhus, bra och stor matsal som tar minst 80 personer.

Det var väl det jag hade för kommentarer. Ska själv ha min fest på Villa Fridhem. Också ett väldigt trevligt ställe, Prins Cars sommarhem. Vi valde det för att det finns övernattningsplatser till alla våra gäster, något vi tyckte var viktigt.

• sollottan

Gifte mig på Mauritzberg i somras. Läget är kanon och alla gästerna gillade verkligen stället. Restaurangchefen är lite knepig, men höll allt han lovade iaf.

Kapellet tar straxt över 70 pers och matsalen i huvudbyggnaden drygt 60 tror jag. Skulle nog inte rekommendera om ni är fler, för då kan man inte vara i huvudbyggnaden. Men det är ju en smaksak!

Om du vill ha Mauritzberg, skulle jag nog prel. boka ganska snart, det är så efterfrågat. Håll ett öga på ev. byggnadsplaner där ute.

Tror Ållonö bara tar ett bröllop per år, och då i tema (typ 1800-tals bal), fast VET EJ så lyssna inte på mig...

• Fru Jessica Karlsson

Hej jag vet inte hur maten är när det gäller fester, men vid ala carte är den inte alls som den borde. Har varit där vid ett par tillfällen och blev inte nöjd. Håller med föregående angående restaurangchefen. Lycka till

Svar på tråden Mauritzbergs slott