• ika

Festlokaler i norra Österbotten?

Är det någon som vet av nåt bra ställe för bröllopsfesten i området kring Kokkola, Jakobstad, Pedersöre och Kronoby? Är inte direkt intresserad av restaurangmiljö utan söker snarare efter en annan mysig lokal/miljö lämplig för ca 50 personer....

• Svar på tråden Festlokaler i norra Österbotten?
  • Kati

Hejsan ika!
    Jag ska gifta mig i SJönejdens hus (järviseututalo) i Jakobstad på lördag! Det är en stockstuga lämplig för 50-100 gäster. Vi kommer att ha drygt 90 så det blir lite trångt, men med 50 skulle det vara passligt om man dessutom menar ha dans! Det är nära vatten, mot hamnen nära Fanta Sea och de flyttade mästargårdarna om du känner till dem.
    Inte dyr hyra heller! Dessutom finns tallrikar, glas o bestick, tyvärr dock inte vinglas!
    Hade också funderat på Vestersundsby samlingshus i Jstad men det blev nästan lite stort och skulle nog vara det för 50 gäster nästan. Men det var heller inte dsyr hyra.
    Vill du veta mer är det bara att fråga!!

Hälsar
    Kati

• minime

Gratulerer, det närmar sig för ert bröllop då. Känns det nervöst?
    Vi hade också tänkt ha festen i Järviseututalo. Vem är kontaktperson för huset?
    Är det snyggt där inne, vad kostar det?
    Jag är nyinflyttad i Jakobstad så jag har noll-koll på bra ställen i Jeppis. Vilken kyrka har ni?
    H:Nina

• hejsan1212

Hej Kati!

Jag har funderat på att hyra Vestersundsby samlingshus i Jstad för ihelg, men hittar ingen kontaktinfo för lokalen? Jag undrar ifall du vet var man hittar det?

• hejsan1212
    Kati skrev 2004-08-03 12:24:15 följande:

Hejsan ika!
    Jag ska gifta mig i SJönejdens hus (järviseututalo) i Jakobstad på lördag! Det är en stockstuga lämplig för 50-100 gäster. Vi kommer att ha drygt 90 så det blir lite trångt, men med 50 skulle det vara passligt om man dessutom menar ha dans! Det är nära vatten, mot hamnen nära Fanta Sea och de flyttade mästargårdarna om du känner till dem.
    Inte dyr hyra heller! Dessutom finns tallrikar, glas o bestick, tyvärr dock inte vinglas!
    Hade också funderat på Vestersundsby samlingshus i Jstad men det blev nästan lite stort och skulle nog vara det för 50 gäster nästan. Men det var heller inte dsyr hyra.
    Vill du veta mer är det bara att fråga!!

Hälsar
    Kati

Hej Kati!

Jag har funderat på att hyra Vestersundsby samlingshus i Jstad för ihelg, men hittar ingen kontaktinfo för lokalen? Jag undrar ifall du vet var man hittar det?
Svar på tråden Festlokaler i norra Österbotten?