• buhler1

Köpa till bröllopsdagen???

Hej,

Jag och min numera fru ska fira våran 1-åriga bröllopsdag. Naturligtvis vill jag visa henne min uppskattning genom att köpa något fint.
    Vi ska ta in på ett hotel här i Stockholm och sova över en dag samt äta på någon fin restaurang.
    Jag skulle behöva lite tips på vad man kan köpa.
    Har tidigare gett smycken av olika formen.
    Vet ju att hon uppskattar det, men det känns just nu som en nödlösning.

Någon som har ett bra förslag?
    Brukar inte ha idétorka...men nu verkar hjärna har tagit semester

• Svar på tråden Köpa till bröllopsdagen???
  • jazzkatten

Själv älskar jag att få lyxiga skönhetsprodukter (tex bodyltion, duschgelé mm i någon härlig doft) eller att få gå på spa.

• Lilla Karin

På radio i morse sa de att man kan fira sina bröllopsdagar med temat på det år man firar. Ettårig bröllopsdag är tydligen bomull så då tyckte han som pratade att man kunde köpa nya fina lakan... Ja, om man nu tycker det är kul =)

• safety

Smycken är ju alltid trevligt. Framför allt för att man så sällan köper dem till sig själv och varje gång man bär dem påminns man om givaren. Kanske kan du göra smycket speciellt genom att designa det själv eller gravera något i det. Jag kan faktiskt inte komma på något jag hellre skulle vilja ha i bröllopsdagspresent än smycken!

• Peppar

Nä smycken kan man väl aldrig få för många Örhängen, armband, halsband, berlocker... Men jazzkattens förslag tycker jag är bra, eller kanske nån lyxig parfym som du vet att hon gillar, eller... Nåt klädesplagg fast det kan ju vara svårt... En av anledningarna till att man uppskattar smycken så mycket är väl just att det är nåt så personligt och beständigt, och så påminner det en ju om givaren, som safety säger.

• Peppar

...eller om du vet nåt annat som hon skulle bli glad över som har med hennes intressen att göra - en fin bok eller golfklubba eller nåt.

• Tittij

Stockholm Day Spa ligge rhögst upp i Åhlens. De har massa olika skönhetsbehandlingar.

annars så tycker ju jag att det är kul med bomullstemat. Finns ju mycket att välja på där.

• Jeppson

- Teater/musikal
    - Opera/Balett
    - Middag och/eller vinprovning/chokladprovning
    - Yasuragi (Japanskt SPA på Hasseludden)
    - Något fint klädesplagg som du vet att hon vill ha (fick en jättevacker svart aftonklänning av min m2b - perfekt till större kalas, nyår etc!)
    - Något som har med hennes intressen att göra som Peppar skrev
    - En tur med picnic på ex. Islandshästar
    - En dag bakom kulisserna på Kolmorden eller Skansen (själv älskar jag djur)
    - En kattunge (hade tjutit som ett barn)
    - Massage någonstans
    - Ett fallskärmshopp
    - En färd i luftballong med Champagne och jordgubbar
    ...

osv osv

:D

Svar på tråden Köpa till bröllopsdagen???