• Mia_80

    Fungerar Herbalife?

    Hej på er alla! Igår så bestämmde jag mig! Jag ska bara gå ner i vikt, jag anmälde mig till Herbalife, efter en stund så ringde en personlig "vikt coach" till mig. Hon var mycket trevlig och förstod verkligen mitt problem. Det kändes jätteskönt att prata med någon som sa att "jag ska hjälpa dig att gå ner i vikt". Det jag undrar är om någon av er har provat Herbalife och lyckats, vore kul att höra era erfarenheter. Kramar Mia...

  • Svar på tråden Fungerar Herbalife?
  • Tessius

    Nja, fungerar och fungerar, det kan man ju diskutera! Dricker du endast deras pulver lär du ju gå ner men det är ju på fel sätt! Kroppen är ju gjord för att man ska äta och att magen ska jobba! Mina erfarenheter är att om man bara druckit under en längre tid och gått ner går man oftast upp allt igen när man börjar äta!!

    Jag tycker att man ska försöka lägga om sina matvanor istället för att svälta!

    Jag känner några som bantat med Herbalife och ätit ett mål om dagen men jag tvivlar på att det är bra!!!

  • Kacci

    Jag hade gärna provat Herbalife, om det inte varit så dyrt

  • Guldgrisen

    Mia_80

    Jo, det fungerar nog. Min mamma sålde Herbalife ett tag, men jag provade aldrig. Det Tessius skriver om att gå upp allt igen är nog tyvärr sant för många, men jag tror snarare att det beror på att man återgår till sina gamla ätvanor än att man har gått på en pulverdiet.

    Naturligtvis är det bättre att lägga om sina matvanor och gå ner på det sättet. Viktväktarna brukar fungera för de flesta. Alla har nog sin egen väg att gå när det gäller att gå ner i vikt. Själv äter jag en pulverdiet och det fungerar jättebra för mig. Hade en stor övervikt när jag började och ville ha resultat för att öka motivationen. Är dock medveten om att det är mina gamla matvanor som är problemet och att jag inte kan återgå till dem när jag är klar.

    Lycka till!

  • aska

    Med Viktväktarna gick jag ner 11 kg för 4 år sedan och jag håller vikten fortfarande UTAN att tänka mig för!

    Man bantar ju inte med viktväktarna, utan man lägger ju bara om sin kost.
    Eftersom jag har en irriterad tarm som innebär väldigt mycket gaser och mycket toa spring så ville jag göra detta.
    Jag mår mycket bättre idag!

    Förlåt om jag inte skrev om just Herbalife, ville bara ge dig att alternativ.

  • ThereseStrand

    Hej,
    Visst fungerar Herbalife!!
    Jag har gått ner 15 kilo och nästan 1 meter i omkrets!!

    Fick en mycket trevlig personlig coach som hjälpte mig under min tid...

    Har inte gått upp ett endaste gram efter det!

    Lycka till!

  • Kacci

    Som jag skrivit tidigare, synd att det är så dyrt.
    En av deras anställda ringde mig och vi snackade lite, låter hur bra som helst och jag tror på det. Men tyvärr är kostnaden för stor för mig...

  • mrs.

    Hej,

    Här Kommer billigare idee för H-life/Cambr.

    Köp tex naturdiet/nautrilet eller vad dom nu heter (finns ju massor) och man kan börja med att ta ca 1v pulver och några frukter eller knäckebröd -få ner kcal antalet (självklart kan man dricka kaffe/te/cola light och man ska dricka massor av vatten spec. nu under sommaren då det är varma dagar),

    sen efter det kan man äta det likn. Cambrige/herbalife och många andra:
    Byta ut måltider till denna dryck tex på stan ta kaffe utan bulle och istället för mc D. så köp ur affären en färdig tetraförpackning av naturdiet eller kanske en naturdiet/nutrilett-godis/chocklad.

    Eller så kan man äta varannan dag vanlig mat och nästa dag pulver.
    Men då måste man tänka på att man kan inte sitta på soffan och äta chips ena dagen och pulver andra. eller kan och kan, det kan man ju men resultatet är nog inte så lyckad.

    Alt. är att ha pulverdieter är att få en snabbare väg ner men! Man måste röra på sig mer när vanlig kost kommer in i bilden för att inte gå upp igen.

    Men självklart är ju Tallriksmodellen det bästa alt.

    Jag tror att alla kan gå ner i vikt och det är upp till sig själv om man går upp igen eller inte.

    Lycka till!

    Kram /mrs.

  • Kacci

    Själv äter jag Nutrilett alla måltider utom middag, försöker i alla fall + en massa frukt/grönsaker. Ibland blir det en sallad på luchen, men det är ju inte speciellt onyttigt . Det blir även en hel del vatten som slinker ner i kroppen och det ger en helt annan mättnadskänsla!
    Tror också att alla kan gå ner i vikt om de bara ger sig f*n på det

    Lycka till alla

  • emzan

    jag äter och dricker herbalife sedan en tid tillbaka och har mist både kilon och cm. Jag vet att det fungerar och kan rekomendera detta till alla andra, derför säljer jag det också. visst det är dyrt men ni måste räkna ut vad allt annat som ni äter kostar.

  • Kacci

    Emzan: Per måltid är det inte dyrt, men eftersom man måste lägga ut en så stor summa på en gång blir det dyrt.. det är det som hindrar mig från att börja med Herbalife.

    Har även blivit slarv med Nutriletten nu de sista dagarna, får ta ett ryck igen. Dock äter jag inte lika mycket godis, chips och dyl. som innan. Dricker i princip ingen läsk. Så lite bra är det ju . Dock hade jag hoppats på att gå ner lite innan bröllopet men än så länge ligger jag kvar på samma vikt, vi får väl se vad som händer... exakt 2 veckor kvar idag

    Lycka till alla!!

  • Jennie med ie

    Vad kostar Herbalife då? För är det mer än ett par hundra i veckan så är det definitivt mer än vad min mat annars kostar

  • Kacci

    Jag tror, vad jag minns att de räknade ut per måltid för mig, ca 30 kr...

  • Jennie med ie

    Och hur många per dag? Det räcker med att det är 2 per dag så är det mer än min mat annars kostar

  • Kacci

    Jennie med ie: Antingen ersätter du alla dina måltider, eller ja så många du vill. Oftast blir det väl alla eller alla utom en. Jag tror att när jag pratade med den, räknade vi på att jag ersatte alla utom middagen på kvällen... men jag är inte säker...

  • Hermione

    Hej!
    Jag har testat Herbalife, det fungerade för stunden, men när jag slutade så gick jag upp igen. Om man vill gå ner i vikt på kort tid, till ett bröllop till exempel så skulle jag kunna rekomendera Herbalife, men om man vill gå ner långsiktigt och hålla vikten så tycker jag det är bättre att bara tänka på att äta nyttigare, mer grönsaker, dricka mycket vatten och röra på sig mer. Det fungerar bäst för mig. Men det förutsätter ju att man har lite mer tid på sig. Jag ska själv försöka sätta igång och äta nyttigt och röra på mig efter semestern. Ett år till bröllopet så jag har ju gott om tid på mig!
    Lycka till allihopa!

  • Jennie med ie

    Ja jag är inte intresserad av att prova *ler* men reagerar på när det förs fram att det inte alls är så dyrt eftersom den övriga matkostnaden försvinner, och då måste jag undra hur 17 dyr mat andra normalt köper Fast, äter man ute mycket t ex så rusar ju kostnaderna uppåt, men det gör inte vi....

  • Guldgrisen

    Jennie med ie:

    Vår matkostnad har ökat med drygt 600kr i månaden sedan jag började med CK, så det blir ju dyrare, helt klart.

Svar på tråden Fungerar Herbalife?