Solna Kyrka någon?
Tänkte bara hör om det är någon mer här som planerar att gifta sig i Solna kyrka?
Tänkte bara hör om det är någon mer här som planerar att gifta sig i Solna kyrka?
Jajjemen, vi har bokat den 24/6 2005! När ska ni gifta er?
Helena
Här är en till! 28/10 2004 är det vår tur.
21 aug... dvs alldeles strax! =)
Varför valde ni Solna? Jag är konfirmerad där och har varit där varje jul när jag var liten. Sen är det väldigt fin kyrkogård.
Mitt första val var egentligen Ulriksdals Slottskapell (är uppvuxen i B.hamra) men det kostar ju en halv förmögenhet att bara viga sig där. Och Solna är en jättevacker kyrka!!
Vem ska viga er??! Jag vill jättegärna höra hur vigseln blev för er sen, tips och så...
Helena
Vi valde Solna kyrka av flera anledningar. Dels så är det en fantastiskt vacker kyrka! Jag älskar gamla kyrkor. Dels så ligger min farmor och farfar begravda på kyrkogården där och det känns som de är med på något sätt, svårt att förklara! Dels så gifte sig mina föräldrar där för 29 år sedan.
Vi kommer vigas av Christina Tübeck, ska träffa henne i slutet av augusti.
Har ni valt präst själva då eller blivit tilldelade? Jag är lite nervös för att få en tilldelad (jag känner tyvärr ingen direkt, sen vet jag inte om alla vill viga en midsommarafton...) men det löser sig säkert...
Vi blev tilldelade. Jag har ju bara pratat med henne på telefon än men hon verkar väldigt trevlig och "enkel".
Vår präst kommer inte från solna församling. Vi har henne "med oss" från vår "hemma-"församling.
Har någon av er prata med kantorn Roland Nilsson? Eller har ni någon annan?
Vill veta om han är öppen för förslag. Vi har en bröllopsmarsch som min blivandes släkting har skrivit och som vi skulle vilja tåga in till.
Har Solna kyrka någon flygel eller piano? Vet att de har orgel. Finns mikrofon?
Ska ni ha solosång?
De har inget piano eller flygel. Man måste ta med sig eget elpiano eller likande.
Har inte pratat med Kantorn. Vår präst kommer att göra det (ska inte ha någon så speciell musik)
Vi ska ha solosång. Mikrofon har jag inte ens tänkt på faktiskt...
Borde höras bra ändå men vissa tycker ju bättre om att sjunga i mikrofon, speciellt lugna låtar.
Vi hade Jenny Isaksson som vår vigselpräst. Vi blev "tilldelade" henne och hon var såååå bra Och akustiken i kyrkan är suverän, vi hade en kille som sjöng och man behöver VERKLIGEN inte någon mikrofon, han spelade även aukustisk gitarr... Kantorn som spelade på vårt bröllop ringde upp oss och frågade vilka marscher och psalmer vi skulle ha...
Lilla karin,
vi gifter oss också där den 21/8!
Vi har präst från Råsunda. Har inte pratat med kantorn än men inser att det måste göras snart.
/C
Lottac,
Vilken tid har ni? Vi har 15!
Då är vi efter er.. kl 16!
Lottac
Va spännande! =)
12/6-04: Är det Jenny Isaksson som är ganska ung och norrländska? Jag träffade en präst där i somras och hon var SÅ go, men jag glömde ta hennes efternamn...
Flyttar upp...