• Elfva

festlokal på lidingö eller nära lidingö... ?

Nån som har några bra tips att ge om festlokaler på lidingö eller nära lidingö. Har varit i kontakt med villa söderås, jättefint och så, men lite dyrt kanske, plus att vi är nr 2 i prel bokningslistan på det datum vi helst vill gifta oss. Så nu letar jag efter fler tips och idéer, behöver inte vara en restaurang, hembygdsgårdar och dyl går också bra. :)

tips någon?

• Svar på tråden festlokal på lidingö eller nära lidingö... ?
  • Grönsta

Vi ska gifta oss på lörd.31.7 pirrrrrrrigt !!!
    Vi ska ha vår vigsel och fest ute vid Hustegaholm.Vi blir ca.50 pers,har hyrt tält,med tillhörande bord o stolar +lampor.Själva vigseln sker oxå utomhus under ett mindre tält-typ-tak(vitt)Det tältet ska cateringkillarna ha sen till sin grillning,vi ska ha sommarbuffe.Ska ni ha ett mindre bröllop får 30 pers plats inne i huset (mysigt 3 bord a 10 platser)+kakelugn Kostnad? 1800 kr för hyra av huset ,vi har oxå hyrt huset brevid (oxå 1800 kr)för våra långväga gäster 10 sovplatser .Maila om det låter intressant,(kanske ni ev.vill låna eller hyra något av oss,,hjälper gärna till!),maila så byter vi tfn.nr...har inte såååå mycket tid den här veckan att sitta framför datorn...lycka till !Skriver här så fort jag kan efter bröllopet,för att berätta hur det gick !Håll tummarna för vackert väder !Hälsn.SB

• Grönsta

Hustegaholm ligger en bit från Elfvik på Lidingö.Ca.10-15 min med bil från Lidingöbron

• Sofia 23/8-03

Finns också Foresta, Lovik och Elfviks gård.

Dock, på Lidingö är de flesta ställena dyra, i alla fall de tre ovanstående.

Finns också en lokal nere vid Aga, mellan Larsberg och Skärsätra som ligger vid vattnet. Kommer dock inte på vad den heter. Den är inte särskilt dyr tror jag men inte heller kanonmysig (vad vi tyckte i alla fall).

• lidingötjej

Lokalen vid aga heter Lidingö sjövilla.

3 rätters med vin, fördrink, kaffe o avec o tårta, dukning med blommor etc skulle gå på 600 kr/pers.

Vi funderar på att ha våran bröllopsfest där, ligger fint vid vattnet och har stor terass mot vattnet där man kan ta fördrinken. Jag har dock inte varit inne där ännu, har inte haft tid...

De har en hemsida också, www.lidingosjovilla.nu

• Sommar-05

Jag tycker det är svårt med bra festlokaler på Lidingö om man inte vill spendera en förmögenhet bara på lokal och mat. Jag var och tittade på Hemvärnsgården, men den var lite "ruffig". Passar nog bättre för ett vinterbröllop - såvida man inte är ute efter en lantlig känsla. Själv har jag inte hittat något på Lidingö utan letat mig till Vaxholm istället.

• Grönsta

Nu har vi haft vårt bröllop på Hustegaholm/Lidingö (lörd.31/7)Allt gick såååå bra,t.o.m vädergudarna var på vår sida.Våra vänner hade gjort så fint ute på gården(vigsel ute under ett tält tak)Allt som gick att löva var lövat,och rosor i mängd o massor överallt.När vi steg ur bilen satt alla våra vänner o släktingar o väntade på oss,de hade ställt ut stolarna så vi hade en gång att gå igenom fram till "altaret",och alla sjöng så vackert när vi skred fram...festen sen löpte finfint,men som sagt än en gång,allt hängde ju på att vädret var vackert...Lycka till alla blivande brudar o brudgummar!Hälsn.fr en trött men lycklig nybliven fru

• Elfva

Grönsta vad härligt att bröllopet blev så lyckat :)

Låter som ett underbart bröllop.
    :)

Svar på tråden festlokal på lidingö eller nära lidingö... ?