• Bröllopstokiig

Exotisk planka...

Min favoriträtt är fläskfilé och min blivandes kycklingfilé, därför tyckte vi det var perfekt att bjuda på exotisk planka som ju innehåller båda.

Nu pratade jag med en kompis om bröllop härom dagen och hon sa att de ville gifta sig, men inte hade råd nu. När de skulle gifta sig så ville hon att det skulle vara en jättefin fest och att de inte "skulle behöva bjuda på exotisk planka eller nåt sånt" Vi har inte pratat om mat så hon hade ingen aning om att det var detta vi skulle ha, men jag blev ändå sårad. Anses det verkligen som "billig" eller "inte fin" mat? Vi har ju valt sånt som vi tycker om.

Vi kommer att ha förrätt, exotisk planka, efterrätt, tårta & nattamat.

Är det snålt med exotisk planka? Bör vi tänka om???

• Svar på tråden Exotisk planka...
  • Bröllopstokiig

Lägg av, klart att det inte är snålt! Din kompis har antagligen inte en aning om vad ett bröllop kostar...
    Ta det ni tycekr om!

• Bröllopstokiig

När jag läste ordet exotisk platta tänkte jag direkt på kallskuret kött och inte alls fläskfilé och kycklingfilé. Kanske din kompis också trodde det var kallskuret.

• Bröllopstokiig

Ja ha, och vad gör det om ni inte bjuder på den dyraste maten som finns huvudsaken är ju att ni tycker om den. Det är väll ändå eran dag eller hur.

• Bröllopstokiig

Att göra exotisk planka till många är väl det dyraste (nästan) som man kan komma på! Men gott, så kör på det om ni gillar det!

• Bröllopstokiig

Jag förstår att du blev sårad, det hade jag också blivit, men lyssna inte på vad alla säger (lättare sagt än gjort, jag vet). Jag tycker att alla ska få ha det precis som de vill på sitt bröllop!

Jag kommer inte kommentera/eller snacka skit om någons bröllop för jag tycker att alla ska få välja hur de vill ha det.

Jag har några vänner som gifte sig i smyg hemma i den staden vi bor. Jag accepterar det fullt ut, medans vissa av våra gemensamma vänner tycker att det är var jätte konstigt att vi inte ens fick komma i kyrkan.

Dessutom är det vissa av våra kompisar som inte har gift sig än, som vet precis hur man ska och inte ska göra. De tycker tex att det är snålt att ha bar till självkostnadspris efteråt. Så länge man inte har gift sig själv och därför inte vet vad ett bröllop kostar, ska man inte uttala sig om detta tycker jag.

• Bröllopstokiig

Jag tycker att ni ska ta det ni tycker om, och sen strunta i vad andra har att tillägga om det. Så sak iaf vi göra.

Kram på dig! Och lycka till !

• Bröllopstokiig

Jag tycker absolut att ni ska bjuda på Exotisk planka om det är vad ni vill ha.

En liten nyfiken fråga bara, vad innebär Exotisk planka? Jag hade aldrig hört talas om det förrän jag inledde mitt BT-missbrukarliv men det verkar ju vara flera som kommer att bjuda på detta. Kan någon förklara vad det är? (Jag kan ju tänka mig ungefär vad det innebär men vad innehåller era?)

• Bröllopstokiig

Vi ska ha exotisk planka just för att det inte behövs lika mycket utrymme/tid som att laga en ordentlig middag, sedan för att det är många som är vegetarianer och att alla ska kunna ta det de tycker om... Jag ser absolut inte att det skulle vara mindre fint...

• Bröllopstokiig

Måste göra ett inlägg ang fri bar. Jag talade med min 30 åriga ogifta tärna om detta. Hennes första kommentar var Nej! Ha inte fri bar, det är för mycke pengar och onödigt. Kändes skönt att få de reaktionen då jag har velat om detta. Just nu ser det ut som att det inte blir fri bar.

Ang valet av mat: Välj det som ni tycker är gott och som ni vill ha inte vad andra förväntar sig. Jag kom på en idé igår som jag vill dela med mig av. Jag tänkte att jag och sambise ska skriva en liten kommentar under varje rätt varför vi valt just den rätten. Ex om vi väljer något med lax till förrätt "Bruden är galen i Björn och i lax" eller något annat kul. Tyckte att det skulle vara roligt för gästerna att veta att man inte bara har valt en färdig meny utan något som man tycker om eller som betyder något. Jag har ett annat exempel. När sambisen friade så åt vi sorbe glass till efterrätt och det skulle jag vilja ha på bröllopet. Då vore det kul att skriva något om frieriet.

Jag vet...ni behöver inte säga något. Bröllopshysterin har slagit till. Min sambo har redan påpekat det ett antal gånger...typ 2 miljoner. *ler*

• Bröllopstokiig

Sara H:

Exotisk planka är helt enkelt fläskfilé och kycklingfilé uppöagt på ett stort fat tillsammans med massor av goda exotiska frukter. Sen kan man välja vad man vill ha till, men vi kommer att ha bakade potatishalvor och någon god örtsås.

• Bröllopstokiig

Carolina, det låter jättegott! Exotiska frukter är väl aldrig tråkigt och kyckling och fläskfilé går ju hem hos de flesta?!

Maten blir ju vad man gör den till. Som du beskriver den skulle man ju lika gärna kalla den för "Karibisk Buffétallrik" eller liknande. Enbart namnet säger ju ingenting om hur smarrigt eller spännade det blir.

Om jag vore ni skulle jag också fundera på en sås med chili, mango el Bbq-inspirerad smak till plankan. Det kan nog bli supergott!

• Bröllopstokiig

Jag ska ha en exotisk buffe med massor utav exotiska frukter,rostbiff, skinka, kalkon och kycklingspett (starkt kryddad)mm och tycker absolut inte att den exotiska frukten är billig.
    Jag sitter och slickar mig runt munnen när jag tänker på ditt mat förslag, serverar man potatis till?

• Bröllopstokiig

Jag tycker att man skall välja sådan mat som man själv tycker om! Exotisk planka blir väl jättebra om ni nu tycker om det (själv tycker jag att det låter himla gott).
    Lycka till,
    Tjorven

• Bröllopstokiig

Nej, det är absolut INTE snålt att bjuda på Exotisk planka!
    Det är ju jätte gott för det första och så kan man variera det en hel del ju.
    Så jag tycker att ni ska köra på det ni valt från början och inte bry er om vad andra tycker.
    Ni kommer ju även att ha förrätt, dessert, tårta och nattamat!

Lycka till/Tess

Svar på tråden Exotisk planka...