• Nick

Ettårspresent! Hjälp fort!

Hej!
    Jag och min flickvän har snart varit tillsammans i ett år. Jag älskar henne så mycket så jag vet inte vart jag ska ta vägen.....hade velat ta ner månen till henne. Men vad jag kan göra är att ge henne något fint och vackert i ettårspresent. Ta ner månen får jag göra sen....Jag vill att det ska vara något som hon behåller länge, kanske för alltid. En ring kanske! Hjälp mig fort, den stora dagen är snart här!

• Svar på tråden Ettårspresent! Hjälp fort!
  • kajsa kavat

Måste du ge en "grej"? Du kan inte ge en "upplevelse" i stället? Nu vet jag ju inte alls vad du har tänkt för prisklass, men åka på en härlig utflykt med god picknick sen kanske gå på en konsert eller något liknande. Eller om du har mer pengar, överraska henne med en weekend-trip någonstans eller kanske en natt på lyxigt hotell med bubbelpool.
    Ja, det var i alla fall några ideér..
    Hoppas du kommer på nåt bra

• Bröllopstokiig

Alltså....grejen är ju den att vi har "gett" varandra en resa, men vi reser inte förren till jul. Vi har vår dag tidigare och jag vill ge henne något symboliskt. Bör tilläggas att jag bara är 20 år och är inte så "stadd i kassan" men jag hade tänkt mig en present mellan 0-1500kr.

• vanessa

Silversmycken är ofta jättefina utan att vara speciellt dyra.

• Bröllopstokiig

Hon har en guldklocka så silver är nog inte aktuellt.
    * Men om man köper en hjärtformad berlock som man kan öppna och sätter in en bild på mig, ett halsband alltså.
    * Eller en ring....?

• T.B.

Håller med om att upplevelser är bra!
    Men smycken är också helt ok !! En ring eller armband är jättebra gåvor. Eller något annat fint att ha på sig...

• vanessa

En ring kan kanske tolkas som ett frieri...

• Jema

* Guldörhängen
    * Guldarmband som hon kan sätta i små berlocker i efterhand.
    Berlockerna kan ju symbolisera olika saker så som t.ex ett Hjärta=Er kärlek osv
    * Guldhalsband

Som sagts tidigare så kan en ring lätt misstolkas som ett frieri.

Lycka till!
    Jema

• Bröllopstokiig

Men det jag sa tidigare....ett halsband med en berlock man kan öppna. I den finns en bild på mig och berlocken är formad som ett hjärta av guld.

Det kanske är lite gammaldags...sånt som mormor använder typ.....Hjälp!

• ingis

Ett halsband med hjärta skulle jag uppskatta i allafall. Gå till en gudsmed de har ofta goda råd. Ett litet råd bara är hon en guld eller silver människa eller båda. Jag vet många som är yngre tycker att guld inte passar deras ålder.

Lycka till/Ingis

• Bröllopstokiig

Men är ett hjärta man Öppnar som en berlock "too much"?.........tänkte som sagt sätta in en bild på mig själv.
    Hon är en guld människa.

Hjälp!

• kajsa kavat

Smaken är ju som baken Jag känner ju inte henne så jag vet ju inte alls vad hon har för stil, men , tja.. jag skulle nog hellre få ett vanligt halsband med ett litet hjärt-hänge, eller ett armband. En berlock är ju lite gammeldags sådär men också rätt gulligt - du måste nog avgöra själv vad som passar din flickvän!

• MarcelsSmula

Men finns det inte något ställe där man kan köpa något i rymden, typ döpa en stjärna eller så? I så fall kan du ju döpa en stjärna till hennes namn, och ge det... Det vore ju romantiskt som attan...

• T.B.

Jo det finns det!
    Vet inte vad det heter, men sök på " bye a star" eller liknande. Kostar ca 800:- tror jag.

• nano

Jag tycker att det låter gulligt med guld-berlocken.
    Kanske i samband med en middag eller blommor eller något annat kul.
    Men det beror ju lite på hennes smak.

• fruSolli

ett annat tips som är rätt så billigt är att ge henne en spa upplevelse. då kan du ge henne ett uppfriskande bad med massa tända ljus (om ni har badkar), helkroppsmassage oljan behöver inte vara så dyr heller :)
    badbomb till bad och olja till massage kan du dessutom göra själv! det finns lite böcker om sånt på bibloteken!
    jag köpte rosor till min älskling som man lägger i badet och smälter långsamt, på åhlens, inte så dyrt!

sedan kan det hela avslutas med en middag och kanske en miniimitation av er bröllopstårta ;)

skulle hon vara jag skulle hon älska det, och gå runt och tindra i veckor!

• MarcelsSmula

min älskade fästman sa just, att man ju iaf kan köpa lite mark på månen... det är ju ett annat alternativ, förvisso säkert inte så billigt...fast det vet jag inte.. Men jag hoppas iaf att du hittar något bra, LYCKA TILL!!!(det här var ju en väldigt bra tråd,med massor av bra idéer.. jag har en trettioårspresent att se fram emot...)

Svar på tråden Ettårspresent! Hjälp fort!