• kara

bål på mousserande vin

Hej,

Vi ska servera välkomstbål (istället för champagne) och undrar om nån har nåt bra recept på en bål som innehåller mousserande vin?

Vill också veta vilken sorts glas (plastglas blir det tyvärr ) ni tycker att man ska servera denna bål i? Champagneglas, eller???

Kramar,
    Kara

• Svar på tråden bål på mousserande vin
  • kara

flyttar upp lite eftersom jag tänkte åka och köpa bålglas idag...

• kara

flyttar upp igen...

Ingen som sitter inne och ugglar framför datorn istället för att ha semester???

• f.d. Svart brud

Mousserande vin och flädersaft med en jordgubbe i!

• londonbruden

Vi var lata och serverade endast Cava - enklast sa!

• kara

fd svart brud: blandar man mousserande vin och outspädd flädersaft i en bålskål då? Och toppar varje glas med en jordgubbe? Och serverar i champagneglas eller nån annan typ av glas? Jag tycks få beslutsångest för minsta lilla detalj nuförtiden

• kara

flyttar upp lite i hopp om fler förslag...

• kara

flyttar upp igen... Nån som har fler förslag på god välkomstbål?

• Xite

Exempel:

1) Flädercider
    2) Rabarbersaft, gurkskivor och fruktsoda
    3) Jordgubbscider, strawbarry margerihta, jordgubbar och massor av krossad is

Allt kan naturligtvis spetsas. helst med lite vodka - eller i fall nummer tre - med tequila

• Disträ

Glasfunderingar; förmodligen är det bäst med champagneglas om drickan inte är olik champagne, annars andra glas. Tycker jag.

Frågan är om det är nån poäng med mousserande vin i bålen egentligen?

• Xite

Ifall du skulle ändra dig med plastglasen...

På IKEA kan du köpa "HEJSAN" vinglas för knappt fem kronor styck. Låt säga att du har femtio gäster, så skulle det bli 250 kronor.

Det är alltid trevligare att dricka ur riktigt glas :o)

Svar på tråden bål på mousserande vin