Noter och text till "Du är min man"???!
Hej!
Är det någon som vet var man kan få tag på text och noter till Helen Sjöholms "Du är min man" ??
Hej!
Är det någon som vet var man kan få tag på text och noter till Helen Sjöholms "Du är min man" ??
Menar du den ur kristina från duvemåla?
Som går ung. ..."min man, du blir min man till slut, som jag så länge viskat för mitt inre,...gömmer samma längtan som värker i mig, min kropp min själ, har lust till dig.
Jag hör, ditt hjärtas jämna slag, mitt huvud mot ditt bröst i nattens timmar, vi ska vara tillsammans när dag lägg till dag, för dit du går, går också jag."
Den är otroligt vacker och finns i nothäftet Kristina från Duvemåla. Den finns också som duett, lite senare i boken/musikalen. Mellan Karl-Oskar och Kristina. Även den är lika vacker och värd att kolla upp!
Jag skulle ringa eller mejla och fråga någon på Mono Music,
(som har hand om Benny Anderssons musik)
De är väldigt hjälpsamma.
Den är ju så pass ny "Du är min man" att den antagligen inte finns utgiven ännu.
Lycka till!
Kanon! Tack för tipsen!
"Stjärna" vet du om resten av sången "passar" för att sjunga för sin älskade på vigseln? Jag har planer lite smått på att göra det nämligen, och minns bara just de stroferna ur sången...
Det är en av de sånger jag funderar på. Sen är ju valet mellan duetten eller solosången... Jag tycker att den passar mycket bra till bröllop.
I samma musikal finns också sången Duvemåla hage, där Kristina står och väntar på sin älskade och beskriver hans väg till henne. Den är också mycket vacker. Piano ackompanjemanget är underbart till båda!
Har själv sjungit ur ett stort häfte (lånade av min sångfröken) där samtliga låtar ur musikalen fanns med. Så det är bara att jaga. Tips är att lyssna på den på CD-skivan. Solo låten ligger på första skivan och duetten på tredje skivan.
Lycka till i jakten!