• Melissa

Vilka har blommor i kavajfickan?

Hej! Vi har börjat komma fram till att min blivande ska ha svart kostym i kyrkan istället för frack. Och hans bestman ska då ha detsamma. Min man kommer ju att en blomma i kavajfickan, just nu har jag hjärnsläpp så jag kommer inte ihåg vad det kallas (pinsamt) Men ska bestman ha blomma också? Sen hur är det med min pappa och hans pappa, har de också blomma?
    JAg har också funderat på att de alla ska ha likadan slips och undrar därför om de ska ha blommor allithopa. Min pappa ska gå in med mig i kyrkan. Men det är bara hans bror som är bestman som står framme vid altaret med oss. Hur har ni gjort/ska göra?

• Svar på tråden Vilka har blommor i kavajfickan?
  • 040814

Om alla ska ha samma kläder, kanske det räcker om din man har corsage, så att det synns vem som är brudgum

• Johanna = en lat kock

melissa

jag tycker gott att det räcker med att brudgummen har corsage

sen tippar jag på att du vet att den sitter på kavajslaget - inte i fickan...

• Jenca

Min blivande kommer ha en blomma i samma färg som min bukett (röd) och vår best man i samma färg som vår tärna (orange/gul).

Har även funderat lite på om min pappa och min bror, samt best mannens son ska ha en, eftersom de är de närmaste männen i vår gemensamma släkt och man brukar göra så enligt min blivandes traditioner, men jag tror vi skippar det i alla fall.

• RosaEsposa

Jag tycker att alla som går med i kyrkföljet ska ha corsage. Men man kan ju göra brudgummens utmärkande, med blommor ur din bukett. Och sen får de andra matcha i färg.

• Melissa

Johanna, du har rätt, det är kavajslaget jag menar..i bröstfickan brukar det ju vara en servett eller nåt.
    Jag tror min man får ha blomma bara..de andra får ha samma färg på slisarna..möjligen får hans bestman ha nån blomma som går i annan färg...som tex tärnan har då...

KÄnns lite för mkt bridezillavarning på mig själv här..men jag är sysslolös på jobbet, måste hitta nåt att fundera på hi hi

Svar på tråden Vilka har blommor i kavajfickan?