Innehållet i drömmar tolkas sällan rakt av, alltså att om någon dör i drömmen så har någon dött i verkligheten. Som Genus skriver är det bara symboler för något annat.
När jag var yngre och mådde ganska dåligt drömde jag ofta om stora, tomma hyreshus. Jag letade efter något men hittade aldrig fram. Var ofta jagad.
Terapeuten som jag gick hos berättade att hus symboliserar ofta en själv. För mig har det stämt bra. Nu när jag mår bra, så är det fina hus, med mycket människor i. Fortfarande har jag varit på väg någonstans, ska till tåget eller så. MEN på senare tid har jag inte rest..... alltså har jag kanske kommit fram till resans slut i och med giftermålet. Så tolkar jag mina drömmar.
En gång drömde jag en riktig "splatter-dröm". Det var hemskt! Vi skjöt och hade ihjäl hur många som helst. Jag var super-brutal. Terapeuten berättade att det stod för något helt annat. Jag var inte på väg att tappa greppet. Tyvärr kommer jag inte ihåg exakt vad det stod för längre, men helt klart var det inte något knepigt.