Möhippa Göteborg- behöver idéer!
Vi skall ordna en möhippa i Göteborg. Är det någon som har lite kul idéer på vad man kan hitta på?
Vi skall ordna en möhippa i Göteborg. Är det någon som har lite kul idéer på vad man kan hitta på?
Ett tips är att när ni lurar henne iväg på något så bestäm tex träff nånstans du och hon och hitta på att ni ska shoppa tex. Men du dyker inte upp på avtalad tid, istället har ni fixat så att hon får ett meddelande, kanske kan ni skicka ett sms att jag är sen kan du träffa mig "där" istället och när hon kommer dit så kan ni ha fixat med att en affärsinnehavare ger henne en lapp där det står att hon ska ta sig någon annanstans. sen får hon åka omkring lite överallt men hon träffar inte på er, men på vissa ställen kan ni tex säga att om du vänder dig om nu och tittar mot fönstret så vinka till oss vi ser dig osv...men ni är naturligtvis inte där. Så småningom kan ni ju leda henne rätt där hon träffar på er och därefter hitta på saker som spa, massage, danskurser osv osv
Min syster gjorde så här för sin kompis och det hade varit väldigt roligt, även för kompisen som trodde de skulle dyka upp överallt
Hej,
Jag är inte en person som gillar en massa galna grejer som bungyjump och sånt så mina ideér är väl lite mer softa..
Hagabadet eler något annat Spa t.ex. Quality Hotel Panorama är väl alltid mysigt och uppskattat. Bubbelbad och skumpa...
eller Picknick i skärgården på t.ex- Vrångö, Brännö, Källö Knippla....
Lycka Till! !
Hej!
Vi åkte bastubåt på en möhippa som vi hade nu i juni. Det var det bästa på hela dagen enligt den blivande bruden. Kolla in den på www.saunaline.se.
Vi var ute i 2,5 timme och badade i havet, bastade, drack öl, sjöng kareoke och åt färska frukter och snacks
Efter båten tog vi spårvagnen in till stan där vi gick en salsakurs allesammans. Det är roligare med aktiviteter som alla kan vara med på tycker jag. Hoppas ni får en kul dag!
Gökboet går ju alltid hem!
Ett annat förslag kan vara att åka till ett ställe där ni kan göra lite olika tävlingar. Det finns ett sådant mot Alingsås. Ex. kanotpaddling, gå på lina över vatten m.m
Jag rekommenderar verkligen Gökboet, vi var där på min möhippa och det var grymt roligt
Jag har varit på Hotel Opera och badad bubbelpool en gång på en kompis möhippa, väldigt bra också.
Jag fick blåsa glas, fäktas och en tur till Älfsborgs fästning med picknic. Hur mysigt som helst!
Teckna kroki brukar uppskattas. Jag brukar själv stå modell, bl a har jag gjort det på bastubåten som nämns av mimmi.
Det var väldigt uppskattat.
Oh, bastubåten verkar ju hur kul som helst! Har bookmarkat sidan! :)
På Liseberg finns ju det där stället Gammaldags foto, vore inte det en cool grej? Man får klä ut sig i gammaldags kläder och sen tas ett foto som i svart/vitt ramas in med en fin pas-par-to (eller hur det stavas) Till möhippa vore det ju sk*thäftigt att klä ut bruden som saloonflicka med korsett, strumpeband och sån där vimpel i håret!
Hittade deras hemsida:
gammaldagsfoto.com
Tack snälla för alla tips.
Håller helt med Agustibrud-04
Gökboet är toppen. Speceillt sumodräkterna. Vi skrattade så vi grät, har sällan haft så kul. Gökboet är en aktivitet som alla kan delta i vilket är kul.
Hotel Opera är mysigt då man hyr bubbelpoolen. Alla kan delta och mjuka upp sina muskler efter femkampen.
Det där med Lisebergs foto har vi gjort på 2 möhippor. Det blir ett jätteroligt minne för Bruden att hänga på väggen. Och dom andra som är med får sen möjligheten att efterbeställa kort om så önskas.
Jag blev själv möhippad här om dagen. Det blev go-cart, gå på Avenyn, mysig middag på Linnéstan och sedan övernattning i vindskydd med min m2b. Vi blev ditlurade båda två. De hade fixat liggunderlag, sovsäck och frukost. Jättemysigt att vakna upp på morgonen med strålande sol.
Vi har på våra möhippor gjort lite olika grejer. Bl. a körde vi Laserdome. Det var jättekul. Framförallt eftersom vi alltid skrattat åt killarna som "löjlat" sig med Paintball. Fördelen med Laserdome är ju att det inte gör ont, och bruden slipper få fula blåmärken.
Andra förslag:
Bergsklättring
Provdyk för bruden
Hagabadet
Rollerblades
Gocart
Seglingskurs i två timmar