• trolla

dum fråga kanske, har man fransk manikyr på tårna med

Jag brukar aldrig fixa med naglarna har dock lyckats vara rädd om dem så nu börjar de se riktigt hyfsade ut, men det har varit med hjälp av Trind nail repair och sesamolja och ett evigt smörjande plus kisel och b vitaminer på insidan, nu till frågan.
    Tänkte mig fransk manikyr (berätta väldigt gärna hur man gör det) tycker det ser "fel" ut på mig med röda naglar *L men vad gör man åt tånaglarna, ska ha sandaletter så de kommer ju att synas.
    Trolla

• Svar på tråden dum fråga kanske, har man fransk manikyr på tårna med
  • Veronica2004

ta bara ett lite svagt färgat nagelack på tårna,, inte fransk manikyr där kanske ett nagelack som går i ditt färgtema

• Alma Voyage

Vanligt genomskinligt eller med lite vitt eller rosa i tycker jag är snyggt på tånaglarna. Fransk maikyr är att tipparna målas vita, sedan täcks naglarna med ett ljusrosa eller ljusvitt lager. Jättefint. Jag tycker det ser lite konstigt ut med fransk manikyr på tånaglarna, men det är mest eftersom jag tycker det är snyggast då dessa är helt nerklippta så det knappt finns några tippar. Har man tippar på ser naglarna oklippta ut. Men många tycker det är snyggt.
    Du kan se mer här:
    www.brollopstorget.se/Skonhet/naglar.php

• Mrs. Simon

Jag trodde det ocksa (att det skulle se konstigt ut?) tills jag sag det. Jattesnyggt och tarna ser valdigt frascha och valvardarìde ut. Tycker alsolut att du ska kora pa det. I Italien (dar jag bor 9 ar dett jattevanligt att gora frensh manikyr pa tanagalarna. Snyggt snyggt snyggt!

• Sofipropp

Fransk på tånaglarna är väldigt pilligt.

Du kan ju använda samma ljusrosa till tånaglarna som du använder till den franska manikyren på (finger)naglarna.

För att få extra snygga naglar (både tå- och vanliga) kan du fila dem , alltså ovanpå nageln, så försvinner alla ojämnheter och "ränder". Denna typen av fil finns i de flesta affärer, typ H&M. Den har tre olika grova ytor. Den grövsta är nästan som en vanlig nagelfil och den finaste är som blank plast.

OBS fila inte med vanlig nagelfil på nageln.

Det tar en stund, men resultatet blir väldigt fint.

När jag gör fransk manikyr brukar jag börja med det vita nagellacket och dra ett drag tvärs över nageln där den vita kanten naturligt börjar. Använd inte för mycket nagellack då det lätt blir klumpar. Sen är det bara att vänta till det torkat ordentligt och köra två lager med den ljusrosa över hela nageln.

Svar på tråden dum fråga kanske, har man fransk manikyr på tårna med