• majhumlan

Helsingborgsbrudar våren 2005

Finns det fler blivande brudar här som ska gifta sig i krokarna av Helsingborg våren 2005?
    Själv ska jag gifta mig den 7 maj. Hade varit kul att följa varandra i palenringen och byta tips och idéer!

• Svar på tråden Helsingborgsbrudar våren 2005
  • Andrietta

Hej majhumlan!

Vi är några stycken här i Helsingborg som ska gifta oss sommaren 2005. För några veckor sedan var vi och fikade tillsammans och hade jättetrevligt! Du är välkommen att följa med oss nästa gång för mer fika och bröllopssnack blir det med all säkerhet!

Andrietta

• majhumlan

Vad roligt, jag hänger gärna med nästa gång! Man vill liksom inte trötta ut sina vänner med en massa bröllopssnack, dessutom vill i alla fall jag att mycket av sakerna ska vara hemliga så att det blir en överraskning (klänning, blommor, maten osv..) för gästerna på själva bröllopsdagen

• Linda&Peter

Hej Majhumlan,

Jag ska gifta mig i Fleninge kyrka den 28 Maj 2005. Vi ska ha festen i Sofiero slott. Tyvarr bor jag i England sa har inte kunnat va med pa de andra Helsingborgs brudarnas fika. Vill dock hemskt garna va med och forsoka folja varandra i planerandet har pa BT.

Kram,
    Linda

• majhumlan

Linda&Peter

Sofiero slott, det låter romantiskt!
    Vi ska gifta oss i Mölle kapell eftersom min blivande man kommer från Mölle, sedan ska vi ha festen på Ramlösa Wärdshus inne i Helsingborg.

• Linda&Peter

Majhumlan:
    Molle ar ju ett toppen fint och vackert stalle att gifta sig pa! Hoppas vi far en vacker var nasta ar. Ska era gaster sjalv ta sig fran Molle till Ramlosa eller har ni ordnat transport?

Alla:
    Hur langt har ni kommit i planeringen och bokning av diverse saker?

• Satine

Hej!
    En till på den 7 maj. Är också Helsingborgsbrud fast gifter mig i Köpenhamn. Missade förra träffen men är gärna med på nästa.

Majhumlan: Var på bröllopsfest på Ramlösa Wärdshus för två somrar sen å det var kanonfint! Supergod mat å jättetrevliga lokaler.

• majhumlan

Satine
    Vad roligt med en på samma dag! och vad bra att det blev lyckat på Ramlösa. Jag har aldrig varit och ätit där själv, så jag har varit/är lite nervös för maten men de har som sagt ett gott rykte. Vi föll för de fina lokalerna, kanon med två våningar för sig själv. Vi var först inne på att ha festen i Mölle/Arild men antingen var lokalerna för små eller så gillade vi inte lokalerna helt enkelt. Det enda negativa med Ramlösa är väl järnvägen som går precis utanför....

Linda&Peter
    Vi har inte riktigt bestämt det där med transporten från kyrkan till festlokalen, troligtvis kommer vi att lösa det med privata bilar.

• cmfs

Majhumlan:

Kollade precis mina mail och sag da att du skickat ett till mig! Valdit forvanad...men valdigt roligt... Kul att du ocksa ska gifta dig!! GRATTIS!! Och JA jag ar precis den du trodde jag var (inlagg:Festlokal pa Ven).

Kul att se att du aven kommit langt i planeringen...

• Satine

majhumlan: På bröllopet vi var på stod vi utomhus å väntade på brudparet. Vi stod då på innergården å därifrån ser man inte järnvägen alls. Märkte inte av den under kvällen heller, trots att balkongdörrarna stod på vid gavel. Jag bor själv i Ramlösa å jag tycker inte det verkar gå så många tåg på kvällen. Det kommer säkert bli super!

• siouxie

Linda&Peter

Vi ska oxå gifta oss i fleninge kyrka nästa sommar.. har ni fått boka kyrkan än?? Bor ni i närheten?? :)

Svar på tråden Helsingborgsbrudar våren 2005