• dalatjej

Morgongåva?

Hej
    är det någon här som kan hjälpa mig. Jag har nämligen inte haft en tanke på morgongåva till min blivande man. Ska man som kvinna ge honom något? Jag trodde att det bara var mannen som skulle ge?
    Vad i så fall kan man ge, har ni lite tips till mig så blir jag jätteglad!
    Det känns som om tiden börjar rinna ut, det är bara en månad kvar.

Tack på förhand!
    Sandra

• Svar på tråden Morgongåva?
  • CeciliaJ

Jag vet inte heller vad jag ska köpa till min blivande... Tänkte först en fin klocka..Men han har en ganska ny klocka redan..Han e inte mkt för smycken heller..Så det lär ju bli svårt..

• Sessie

Jag kommer ge... jag gillar att ge presenter.
    Jag kommer ge en "secret box" från Brigitte Grenfeldt. Det är ett litet album med foton tagna med den korsett som jag ska ha på bröllopet. Snygga, konstnärliga foton i svart-vitt. (Å jag är inte fotomodell)

Andra tips kan vara: fickplunta, klocka, manchettknappar, vinrad i Franrkike, del i Whiskeytunna... sen kom jag inte på något mer...

• bimbim

Jag gav min man en digitalkamera. Det blev han jätteglad för och så fick vi en väldokumenterad bröllopsresa :)

• julijänta

Sessie, har du redan tagit dina bilder? Jag tog mina för några dagar sen, det var ju skitkul! Kostar visserligen en del men det kommer vara SÅ värt det!!

Andra tips, förutom de som Sessie nämnde, är ett bra porträtt av sig själv i en snygg ram (av en proffsfotograf alltså). Sen kom jag på världens bästa och billigaste present; köp ett brett sidenband, knyt det om midjan på morgonen och vips får han den bästa presenten av alla!!! Det ska jag göra tror jag...

• Sessie

Julijänta: Nej, vi har bokat tid i augusti... jag tycker det ska bli jättespännande.

Hoppas bara att M2B gillar det också... lite nervös är jag. Hade tänkt att ge klocka först... men han gick och köpte tre stycken när han var på tjänsteresa så det föll.

Hur kändes det att ta bliderna... skitkul skrev du... så jag gissar att hon var duktig att få en att slappna av.

• Mia-W

jag ska köpa en jättesnygg diesel-klocka. Och han behöver verkligen en ny klocka... såååå fin är den! Himla nöjd att jag hittat den, den är perfekt!

• julijänta

Sessie, hon var jätteproffsig och det kändes inte alls stelt eller pinsamt. Har aldrig fotograferats förut, förutom studentfotona, så det var helt nytt för mig. Men, som sagt, jättekul!
    Och du, jag är helt övertygad om att din kille kommer att älska det!!! Han kommer nog bli lite impad tror jag

• Lisa72

Aha - en secret box verkar ju jätteintressant! Har tittat på Brigittes hemsida, men där finns ingen mer info... Men jättesnygga bilder!! Hur många foton ingår i albumet och vad kostar det?

• Sessie

Det kostar 2 500:-, men jag glömde fråga hur många foton som är inkluderade. Man får de i ett album och allt sammans i en box.

• Lisa72

Ok, tack Sessie! Helt klart värt att fundera på!

• dalatjej

Vinranka hade passat han perfekt. Var kan jag hitta det? Har ni någon hemsida att ge mig?

• julijänta

Lisa, jag tror det är 8 bilder i albumet och allt som allt kostar det 2500 kr.
    Man kan ju välja ut en eller några som man låter förstora och ramar in... men det får min m2b bestämma när han ser dem.

• Smällkaramellen

Skall man som tjej köpa en morgongåva? Är det inte mannen???

• julijänta

smällkaramellen; egentligen är det mannen som ska ge morgongåva. men många tjejer, inklusive mig, ger nånting till sin man också. det ska ju vara så jämlikt nuförtiden, förstår du

• dalkullan

Oj, jag ställde precis samma fråga utan att se den här tråden innan. Nu hänger jag på här.

/dalkullan

• Tant Pernilla

Hur i fridens namn tar man foton med en korsett??

(Nä, jag bara retades. Jag förstår precis vad du menar.)

Jag köpte manschettknappar i guld till min man. De ska få gravyr med hans initialer, men det hann jag inte få gjort innan bröllopet. Gravören där jag ville få det gjort var på semester...

Själv fick jag en cykel i morgongåva! Fast det var bara ringklockan jag fick på sängen...

• Sessie
    Tant Pernilla: Menar du att du inte sett de nya korsettkamerorna... de är döinne i Monnacco... finns bland annat på NK.
  • Tant Pernilla

Hm...en sån måste jag skaffa mig - absolut!

Svar på tråden Morgongåva?