• July bride

Hur ska ett festprogram/sånghäfte se ut??

Hej alla glada blivande brudar!

Här är en glad men stressad blivande brud ;) Börjar att få panik vad gäller festprogram el. sånghäfte. Ska man ha både och??

Har varit på ett bröllop för typ hundra år sen, så jag har ingen aning om hur ett sånt ser ut.

Så snälla rara ni, skulle ni kunna hjälpa mig med tips och idéer. Kanske t o m ett exempel som man kan få kika i?

Min mailadress är julibrud@yahoo.se
    Hör i några inlägg att en del filer är stora så om ni mailar era adresser så kontaktar jag er från en annan mailadress. Vill vara anonym...

Kram
    July Bride

• Svar på tråden Hur ska ett festprogram/sånghäfte se ut??
  • brudimaj

Leta fram några roliga kort sedan barndomen, ett par sånger som kan passa tillfället, skriv några rader om gästerna - vem som sitter vid vem, kanske menyn kan vara med om ni vill det!
    Eller ett par rader om festlokalen om den är speciell, kanske den har en historia kring sej?
    Fetsprogrammet är ju bra till gästerna så det kan bli ett samtalsämne för dom som sitter bredvid någon dom inte känner!

• July bride

Inga flera tips???
    Snälla hjälp mig!

• brudimaj

Ett bra format på festprogrammet är om du viker ett A4 mitt på längde, då får det plats bredvid tallriken och är inte så stort att bläddra i.
    En bild på framsidan med era namn eller datumet eller så.
    Det behöver inte vara många sidor inte heller så jätttjusigt! Går även bra att bara ha svart vitt om ni vill det.
    Många festprogram blir kvarlämnade och inte alls alla tar dom med hem, så det är ok att ha en enklare variant!

Kan jag hjälpa dej mera så fråga bara!

• Dellan

sakerochting.com finns ett antal länkar till sidor där brudpar har lagt ut sina fest- och vigselprogram. Gå in under Bröllop - Trycksaker - Fixa själv - Fest- och vigselprogram.

• July bride

Tack alla för hjälpen! Nu i helgen får jag ägna mig all tid åt programmet.
    Skicka gärna flera tips om ni orkar!

//July bride

• Jag 25

Hej July Bride.

Jag har just mailat vårt program.
    Hoppas det kan vara till någon nytta!
    Lycka Till!

• Ananas

Hej July bride

kika in på hem.passagen.se/aholgersson

där har jag lagt ut två festprogram jag och sambon gjort åt våra vänner. Efter 7 augusti kommer jag att lägga ut ytterligare ett... (vill inte avslöja för brudparet än hur deras program kommer att se ut!)

• July bride

Åh, tack snälla ni för hjälpen! Nu har vi fått en massa idéer så att vi kan sätta igång med vårt. Skönt å komma igång...knappt 2 veckor till 31:a juli. ;)
    Tack igen!

July bride

Svar på tråden Hur ska ett festprogram/sånghäfte se ut??