• inkan

Stay ups som inte blubbar

Har ett litet problem som jag tror att jag inte är ensam om..

Ska ha en tvådelad klänning med kjol av sjöjungfrumodell, väldigt figurnära.
    Mitt problem är att alla stay ups jag provat gör så att låren blubbar där stay upsen slutar. Har normalstora lår, typ strl. 36/38. Har provat större storlekar men det blubbar ändå, dessutom blir benen för långa.
    Kan inte ha strumpebandshållare eftersom de kommer att synas under kjolen..

Är det ngn som har ett bra tips på var man kan köpa bra stay ups?

• Svar på tråden Stay ups som inte blubbar
  • LillaLenen

Hej Inkan!
    Jag köper mina stay-ups på Lindex. Det märket som är deras "eget". Dom har ganska bred resårkant och på mig har det aldrig "bubblat". Och jag är ganska mullig!

• safety

Kanske strunta i strumpor eller välja strumpbyxor istället? Om du redan provat större storlekar har jag inget annat bra tips. Det finns ju strumpor som man spänner fast i strumpebandshållare, de ser ut precis som stay-ups men utan silikonkanten. Risken är väl rätt stor att de glider om de inte "klämmer" fast ordentligt, och då kommer du i alla fall inte ifrån bubblorna.

• inkan

Tack för tipset, ska kolla på Lindex !!

• Lisa1

"Bubbel-benägenheten" har inte alltid att göra med hur tjocka eller smala lår man har (om nu inte silikonbandet sitter för tight!)... Det kan mycket väl bubbla mer på än smal person än på en mulligare, allt hänger på hur "mjuk" i huden man är precis där strumpan slutar. Om man har mycket muskler och även en del fett brukar man ha "fastare" lår, även om de kanske är breda. Har man däremot väldigt otränade muskler så kanske det fettet som sitter på låren gör att huden/"köttet" uppfattas som ganska mjukt, vilket gör det lättare att "valkar" uppkommer.

• Pagan

Ett litet tips till, är att många drar upp stay up:sen för högt på låret och detta gör att det "väller" över. Lite mer än halva låret räcker för att de ska sitta uppe och då bubblar det mindre. Innan jag lärde mig detta drog jag alltid upp stay up:s så högt det gick, blev nästan strumpbyxor av dem!! Trodde väl att de skulle ramla ner om man inte gjorde så.... men det gör de alltså inte!

• inkan

.. tack för alla tipsen..
    Hmm..träna mer altså och inte dra upp dom för högt.

• Ave Maria

Leta också efter stay up med breeed resårkant. Ju bredare resårkant, desto mindre risk för "bubbel" :)

• Meddelande borttaget
  • viki

Vad jag tänkte är; om man har ett par av dessa stockings (såna utan silikonbandet som man måste ha strumpebandshållare till för att de ska sitta uppe) och använder kropps-lim (har hört att det funkar med nagellim) så bode man ju rent logiskt komma undan utan blubb? För då "limmas" ju strumpan fast på benet och sitter inte åt med "resår"...
    Kan ju vara värt att prova?

Lycka till!

/ Viki

• inkan

Måste bara tipsa... Beställde ett par på HM Rowells, dom är super!! Bluggar nästan inte alls och håller jättebra...billiga var dom oxå

Smart med kroppslimmet!!! Det ska jag testa!!

Svar på tråden Stay ups som inte blubbar