• Smällkaramellen

Välkomstdrink?!?!?!?!?!?!?!

Hej
    Är det någon som har tips på vad man kan bjuda på för dryck som välkomstdrink. Jag har varit på två bröllop med det klassiska mousserande/champagne, jag har varit på ett där det bara serverades olika snaps (coolt)...Jag har läst om ett mousserande vin som smakar hallon/jordgubb? Är det någon som vet? Har någon tips? Är det B med sommarbål? HJÄÄÄÄLP!!!!!

• Svar på tråden Välkomstdrink?!?!?!?!?!?!?!
  • Sessie

Sommarbål låter kanon tycker jag... inte ett dugg B. Kräver lite mer fantasi än "bubbel".

• Smällkaramellen

Ja kanske är bål bra. Men vad för bål? Tips? Suck...det är allt en del att tänka på. Jag vill ju att folk skall tycka det är mumsigt; inte bli "sura i magen" av mousserande eller för fulla direkt av ren sprit. Mousserande är iofs bra för då sippar man liksom mer, men det finns ju risk att man blir lite "sur"...Vi kommer iofs servera tilltugg, men ändå....

• Smällkaramellen

Flyttar upp lite...

• murveln

Har oxå det probelemet. En släkting föreslog bål men det känns lite B. Kanske någon vet nån trendlig drink ssom känns lite mer på? Bubblor blir det ju närbrudparet anländer efter fotografering.

• Smällkaramellen

Vodka Lime är ju fräsch, men kan också ha en tendens att ha hög surhet. Alla citrus drinkar kan ju sätta fart på nervösa magar. Usch, vad svååårt det blev nu. Skall surfa omkring lite. Någon som har en bra webbsida på drinkar/sprit m.m.?

• Kasse

Skrev adressen idag i en annan tråd.

www.cocktailguiden.com

Finns bra med idéer där tycker jag. Kolla också Vin&Sprits hemsida. (kan inte adressen, men sök på google)

• safety

Kir Royal kanske, dvs champagne med en skvätt svartvinbärslikör. Lite mer smak och fin rosaröd färg. Samma koncept går att göra med vanligt mousserande vin, dvs ej riktig champagne, och kallas då bara för Kir. Det borde bli gott att byta svartvinbärslikören mot annan likör också, tex hallon eller persika.

• höst05

"Vanlig" (ursprunglig) kir är vitt vin och Crème de Cassis (sv. vinbärslikör), alltså inte bubbel. Också mycket gott och fräscht, inte för sött och inte för surt. Synd att slösa riktig champagne på drinkar tycker jag, annat bubbel duger gott.

• emipon

I Elle à la carte mars-maj-numret finns ett recept på äppelmartini allra längst bak. Kan det kanske va´ något?

Svar på tråden Välkomstdrink?!?!?!?!?!?!?!