Mens på bröllopsdagen!!! Hjälp!
Oj oj...
Har just räknat ut att jag kommer att få mens på bröllopsdagen!! Inte kul...
Kan man på något sätt flytta mensen trots att man inte äter p-piller??
Tacksam för svar!!
Kram K
Oj oj...
Har just räknat ut att jag kommer att få mens på bröllopsdagen!! Inte kul...
Kan man på något sätt flytta mensen trots att man inte äter p-piller??
Tacksam för svar!!
Kram K
Jodå, det finns medicin som kan skjuta upp menstruationen ett par dagar. Jag har använt någonting som heter Primolut-Nor när jag har åkt på semester, och det fungerar utmärkt. Tyvärr är det receptbelagt och man måste undersöka både bröst och underliv innan läkaren kan skriva ut det. Här kan du läsa mer:
www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp&DocTypeID=7&UserTypeID=2
Ok! Tack! Ska kolla upp det!
Finns det även andra alternativ/piller??
K
Jag prövade Gestapuren, som man kan använda för att både flytta fram och få tidigare mens. Fungerade halvbra, fick mensen ca en vecka tidigare. Trodde att den skulle komma någon dag efter att jag slutat ta tabletterna, men så var det inte. Biverkningarna var mindre roliga, var helt "PM'sig" under de dagar jag tog tabletterna, så jag är glad att jag använde det för att tidigarelägga än tvärtom.
Hej !
Jag har också räknat ut att jag kommer ha mens på min bröllopsdag. Men vad gör man... jag vill inte äta piller för och förskjuta min mens.
Augustibrud
jag är vettskrämd att ha mens då, kanske hinner jag ha det dagarna innan.
men vill ju inte ha p-piller, hoppas ju att vi ska få barn så snabbt som möjligt.
Jag har använt Primolut Nor tidigare och tycker att det funkar helt superbra!!!
Man kan använda dem även om planerar för barn. Ca 3 dagar efter avslutat kur kommer mensen som vanligt och sen är man tillbaka i den normala cykeln igen!!!
Kan rekomendera det varmt om det är inför speciella tillfällen (och ens bröllop är ju _självklart_ ett speciellt tillfälle
)
Hej!
Jag kommer också att ha mens när jag gifter mig, så jag skaffade tabletter hos doktorn. Tyvärr kommer jag inte att kunna skjuta upp mensen för då kommer den att krocka med bröllopsresan 1 vecka senare.
Halloj!
Det finns tabletter på apoteket (receptfria) som man kan ta, som skjuter upp mensen. Kommer tyvärr inte ihåg vad de heter, men de finns väl vid Intim-hyllan (fråga personalen där). Den enda biverkning jag märkte av då när jag provade var att nästa gång mensen kom så var den typ dubbelt så kraftig. :)
Tror inte jag åt p-piller då.
Tack tjejer!!
Ska kolla upp de olika alternativen!
Kram K