• Bröllopstokiig

    Akut, snälla hjälp mig hitta ny frisör

    Hjälp! Jag gifter mig på Påskafton den 30/3, om drygt två veckor och har ingen frisör!

    Jag hade för länge sedan bokat min frisör för att göra håruppsättning och make-up. Nu har något hänt så hon kommer att vara hemma några veckor.

    Kan någon vara snäll och tipsa mig på (billig) frisör i Stockholm. En kompis kan fixa sminkningen men håret måste jag ha proffs till för jag skall ha krona och slöja.
    Det är ju bråttom om jag skall hinna göra provuppsättning också.

    /M

  • Svar på tråden Akut, snälla hjälp mig hitta ny frisör
  • Bröllopstokiig

    Hej M-brud, det ska nog ordna sig
    Var i Stockholm ska frisören ligga och hur mycket är "dyrt"?
    Min tar ca 300kr per timme och ligger pa söder.

  • Bröllopstokiig

    Ååå vilket snabbt svar!

    Helst skall den ligga på Östermalm (där jag bor natten innan) eller Vasastan/Solna (Gifter mig i Solna kyrka) men just nu känns det som att var som helst går bra.

    300 kronor i timmen tycker jag är ett bra pris.

    För att ditt svar inte skall fastna i reklamfiltret är det kanske bäst att du mailar mig direkt mari@ket.kth.se

  • Bröllopstokiig

    I nöd och lust tar 2500 (inkl konsultation och make-up) vilket jag tycker är dyrt, hoppas på att hitta billigare.

    Tack ändå för försök till hjälp!

  • Bröllopstokiig

    Sundbyberg ligger ju inte så dumt till om du ska ha vigsel i solna. Vet inte om de har en hemsida men Lady och kalufsen ligger mitt i sumpan och där kliper jag mig i vanliga fall och de är jättebra.

    Ett annat förslag är dom som ligger vid Saks i Solna centrum. Vet inte mycket om dom men det har skrivits om dem här på forumet tidigare och jag vill minnas att de var extremt billiga

    Tror inte att du kommer undan med 300 kr i timmen någonstans om jag ska vara helt ärlig, säg det magiska ordet *bröllop* och vipps så får du inget under tusenlappen!

    Ska fundera ut några fler..

  • Bröllopstokiig

    Men vaddddddå Jennifer! Behöver du bara betala 300 i timmen!? VEM SKA DU GÅ TILL? Nu är jag super duper svarttis!!!!!!!!!

    (Jag som skrev ovan att du inte skulle hitta någon för det priset, där fick jag!)

  • Bröllopstokiig

    M-brud, jag brukar klippa mig på en frisörsalong som heter Studio Inside (Upplandsgatan). Där finns en tjej som heter Lana och som tydligen är jätteduktig på uppsättningar. Jag har själv aldrig klippt mig elle gjort en uppsättning hos henne men hon verkar populär. Hon brukar jobba på lördagar så du kanske ska ringa henne? Tror inte att de är så fasligt dyra på uppsättningar.

  • Bröllopstokiig

    Gå till Maria på Hairport i PK-huset.

    kostar 2800:- tror jag för en bruduppsättning men det finns ingen bättre frisör.

  • Bröllopstokiig

    Tack för hjälpen!
    Jag har haft oturen att inte få tag på dem, förutom Hårbiten. De tar 2000 inklusive konsultation och 500 till för make-up. Dyrare än vad jag tänkt mig, så jag hoppas fortfarande på de andra.
    /Mari

  • Bröllopstokiig

    Swedich hairline ligger på drottning gatan.
    Fråga efter Gördis hon är KANON duktig.

    Lycka till

  • Bröllopstokiig

    Jag vill rekomendera Hollandhair som har annons har på torget. Kolla dem, jag har två kompisar som fixat sina frisyrer hos dem och det var otroligt fint.

  • Bröllopstokiig

    Tack alla för hjälpen.

    Problemet har varit att många har stängt på Påskafton. Tillslut hittade jag "Gyllene Håret" i Vasastan, inte blev det så billigt men det blir nog bra, jag fick se foton på flera brudar hon gjort i ordning. För 2500 får jag uppsättning inklusive slöja och krona samt make-up, då ingick också en konsultation. Det är ett litet ställe så det kommer bara att vara vi där plus en kompis och det var så jag ville ha det.

    Tack igen,
    Mari

Svar på tråden Akut, snälla hjälp mig hitta ny frisör