• Ms Mary K

Brun utan sol -färgar det av sig på klänningen?

Så vitt jag vet så gör det inte det, men man törs kanske inte chansa...

Någon?

• Svar på tråden Brun utan sol -färgar det av sig på klänningen?
  • Pirran

Nej, brun-utan-sol färgar INTE av sig på kläderna. Skrubba/peela kroppen, ta på lite av din vanliga lotion på armbågar å knän(så du inte blir knallbrun just där, de suger nämligen mer av brun-utan-sol krämen)smörj in dig med brun-utan-sol, se upp med ögonbryn å hårfäste, TVÄTTA HÄNDERNA! Gör detta helst 1-2 dagar INNAN du vill vara brun. Duscha som vanligt dan efter..voila', kalaspingla!
    Färgen sitter ca 3 dagar.
    Bodyshop har en kräm som e bra, likaså Nivea..tycker jag.
    Lycka till!

• Ms Mary K

Tack Pirran va snäll du e;)

• juni

Det färgar visst!!! (Även med noggran förberedelse som Pirran berättade om ) . Jag har brun-utan-sol på klänningen efter bröllopet! Fullt på halsringningen och på axelbanden. Men det färgar inte så att det stör dagen / kvällen.

Däremot så har jag haft det mot vita kläder förut och det har alltid försvunnit i tvätten, och för mig var det alla gånger värt att få vara brun denna viktiga dag. Korten blev betydligt finare!

Lycka till!

• Happy me

JAg har brun utan sol-servetter och de färgar inte av sig vad jag har märkt. Händerna måste tvättas noga men sedan färgas inget av.

• juni

Jag kanske ska förtydliga mig och lägga till att det är när man svettas som det färgar av sig. Åtminstone för mig och de som jag känner som använder brun-utan-sol. Och eftersom vi dansade vilt på bröllopsfesten så färgade det av sig för mig på klänningen. Men som sagt, det var värt det!

• londonbruden

Jag hade St Tropez brun utan sol och den fargade av lite pa klanningen, dar jag hade blivit varm.

Sedan forstorde det aven en vit blus so ja hade pa mig pa brollopsresan. Jag fragade nar jag hade det gjort om det skulle farga av och fick svaret nej det skulle det inte.....

Anvand morka klader for att vara pa sakra sidan om ni aker pa brollopsresa till nagot varmt stalle efterrat!!!

• Happy me

Får en vision av en het natt efter bröllopsfesten... bruna lakan på hotellet...
    Näääee, det kan det väl aldrig bli???

• juni

haha, inga bruna lakan för oss i alla fall :) Däremot röda fläckar av jordgubbarna vi åt... undrar om de kan misstolkas :)

Svar på tråden Brun utan sol -färgar det av sig på klänningen?