köpa vin i Flensburg
Någon som vet nåt bra ställe att köpa vin från, vid Flensburg-trakten? Gärna nån affär med stort utbud.
Någon som vet nåt bra ställe att köpa vin från, vid Flensburg-trakten? Gärna nån affär med stort utbud.
Hej!!
Varför inte åka till Puttgarden. En liten stad som heter Rostock, där finns billigar affär där med massor av vin, öl och sprit för bra priser. Vi var där nere i maj och köpte lite. Hmm jag ska komma ihåg vad affären hette Calles, en dansk kedja. Men det finns andra affärer oxså men den var billig.
Bordershop finns oxså som ägs av Scandia Lines, inte lika billig som Calles. Rostock ligger kanske 10 minuters bilväg från Puttgarden terminal.
Annars kolla in gamla inlägg här på bröllopstorget så kan du få massor av tips.
Lycka till!!!!!!!
Hej Godiss!
Jag håller med Monica!
Calles grenzshop utanför Puttgarden är toppen! Kolla in länken och jämför priser vetja!
http://www. calle. dk/se/ (men utan mellanslagen såklart :) )
Vi har inhandlat vår alkohol där och vi har tjänat in en hel del! Annars finns det väl de olika affärerna i Rostock: familia och real tror jag de heter. De ska tydligen vara riktigt billiga också.
www.nbp.dk/links/fritid/graensehandel.php
Vi har åkt ner flera gånger till Padborg, ligger 2 km innan Flensburg. Där ligger Otto Duborg och 2 affärer till brevid varandra. Himla billigt..
City Shop tror jag den heter, en STOOOOR affär med allt möjligt vad gäller vin, öl, sprit, likörer, mat, osv osv osv. Den är så stor att de har parkeringsvakter som dirigerar bilar in i parkeringen :)
Tack för alla bra tips! Det verkar finnas gott om affärer.....