Ska ni ha snittar till brudskålen?
Ni som börjar festen med brudskål och lite mingel, ska ni ha snittar till? Oavsett svar, hur har ni tänkt? Varför ska ni/ska ni inte ha snittar?
/Rådvill Sara i behov av hjälp!
Ni som börjar festen med brudskål och lite mingel, ska ni ha snittar till? Oavsett svar, hur har ni tänkt? Varför ska ni/ska ni inte ha snittar?
/Rådvill Sara i behov av hjälp!
Vi ska inte ha snittar utan jordgubbar och några små ost- och mandelkex som ska vara smarriga till champagnen. Vi vill ge gästerna något att stilla den värsta hungern med, men samtidigt inte för mycket eftersom vi inte kommer att vänta så länge med maten.
Vi ska inte ha snittar till brudskålen, har faktiskt inte tänkt på det. Men tanken är väl att vi ska äta relativt snart efter. Dessutom börjar vårt bröllop 15.00 så gästerna har säkert ätit middag, och vi räknar med att middagen på kvällen börjar 17.30. Annars tror jag det skulle vara trevligt med en liten snitt.
Nej, vi hade det inte. Det beror nog på hur långt tid det gått mellan lunch och när middagen serveras skulle jag tro.
Jag tycker inte det passar med snittar till champange, men om det är mycket tid emellan är det bra med nåt i magen!
Vi har inte bestämt tid för vigsel ännu , men blir den tidigt kommer vi nog servera något mellan vigseln och själva middagen. Antingen snittar eller små spett med något smarrigt på
.
Blir det däremot en sen vigsel kommer vi nog inte ha något tilltugg utan enbart champange .
Nej, det kommer vi inte ha. Vi ska äta middagen relativt nära inpå. Men däremot kommer vi ha chokladpraliner i alla de former.
Om vi skulle ha fotats efter bröllopet så skulle vi nog ha haft det. För då blir väntan längre än det blir nu.
För oss är det nämnligen såhär: Vi gifter oss kl 16:00. Därefter är det champagne och mingel samtidigt som vår fotograf förevigar alla våra gäster på parfoton. Minglet håller på så länge det känns bra, skulle tippa mellan 30-45 minuter, kanske lite mer. Sen är det bröllopsmiddag med fyra rätter + tårta och kaffe. Då kanske man inte behöver ha snittar innan?
Man behöver så klart inte, men jag har varit på många bröllop och jag brukar vara väldigt hungrig efter vigseln. Vet inte hur ni är, men jag brukar åtminstone ha lite brådis innan jag ska på bröllop och det är inte alltid man har tid att äta ordentligt. Jag tycker att det är väldigt trevligt med något att knapra på.
vi kommer att ha bål o snittar medans vi e o fotas ca 1 timme. sedan när vi kommer så blir det champagne o jordubbar.
om det drar ut på tiden så e det bra att ha nåt imellen vigseln o middagen. var på ett bröllop då det var 2 timmar imellan vigsel o middagen vi fick åka till korvan o äta.
Vi kommer att servera en sorts snittar innan brusskölen då vi ska fotograferas efter vigseln. OCh sedan är det en del för att vi har buffé och inte kommer att ha någon direkt förrätt.
Vi gifter oss kl. 16 och ska fotas efteråt. Gästerna ska få mingla lite och skriva i gästboken under tiden. Då får de en fördrink och något smått att smaska på, små wraps med fyllning eller nått liknande.
När vi kommer till festlokalen så blir det champange och därefter buffé.