• pigge

Bästa underklädesaffären i Göteborg?

Jag blir galen! Antingen finns inte dom fina bh-arna i min storlek utan bara i A eller så, eller så är det tantmodeller. Eller så skär den in mitt på bröstet...eller så är det för stark färg eller för vitt!

Vart ska jag gå? Jag är beredd att betala en hel förmögenhet för en bra bh!

Jag köpte alltid Salming innan, men jag tycker att passformen har blivit mkt sämre nu för tiden, tyvärr, dom var som sydda för mig förut...

Snälla ge mig tips om affärer i Götet!

• Svar på tråden Bästa underklädesaffären i Göteborg?
  • Bride2B..

I brunnsparken finns det en svin bra affär. Den är lite dyr men kolla in den! Jag kommer inte ihåg vad den heter men den ligger vid café chocolate. Den ligger på samma rad som Palace fast längre ner på gatan. De ligger i den ordningen: Palace, Cafét, Underkläderna, Klädbutik och Kina restaurang. Det rekommenderas (utseende mässigt i alla fall ;)). Lycka till! /Julia

• Supersyster

Korsetten på Östra Hamngatan är bra. De har nog det mesta tror jag.
    Lycka till!!

• lillsessan

Kolla Carolas i Kungälv, superservice!!! Dessutom finns alla storlekar (jag finns inte på t ex lindex för jag är väl inte normal med 70 DD)

• Amathea

Förra måndagen var jag hos Miss Mary som ligger i arkaden. Tyckte först att dom verkade snäsiga men så fort tjejen frågade om jag ville ha hjälp så ändrades attityden!! Hon va kanon!

har vart på korsetten tidigare, men gillade MissMary mycket bättre! =)

• pigge

Men allt har så mkt spets...jag kanske har för höga krav!
    Hur ser det ut runt linnégatan, nån som vet?
    jag får nog gå en sväng där imorgon.

• Tinka

*håller med om miss mary of sweden* o där hittar man 100 % nått som passar, dom har alla storlekar.

• Melissa

Åk till Carolas i Kungälv, de har det mesta och om de inte har det så fixar dem det!!

• Chilli

Ta en titt på Chia underkläder som ligger på Östra Hamngatan 50A, tel 031-132460. Butiken kan vara svår att hitta eftersom den ligger dolt inne i huset. De brukar ha en skylt utanför på gatan, kolla efter den.

De har massor med modeller, färger och storlekar, dessutom får du bra hjälp där. En nackdel kan vara att det ofta är många kunder där och då får man vänta utanför för att komma in, så välj gärna en förmiddag.

Jag har hittat nästan alla mina bh:ar, trosor, badkläder mm hos Chia. Måste tillägga att Miss Mary också har mycket bra modeller på sina bh:ar och korsetter är dem bäst på om man vill ha snyggare figur.

Lycka till!

• Gåsa

Jag köpte min på Eva Nette, finns b la på Frölunda torg. Bra service stilrena bh

• Sinikka

Har du inte onödigt mycket pengar till övers så skulle jag avråda från att gå till Chia. Jag fick en chock när jag var där första, och enda, gången. deras BH:ar i större storlekar börjar från 700:- och uppåt. Och anledningen till att jag blev så chockad är att exakt samma modeller, färger, PLUS ett större utbud (ca. dubbelt så mycket, om inte mer)hittar jag i Norrköping, på Bodyline, fast till ett helt annat pris. Det handlar om ca. 200-300:- billigare/BH, minst. Jag fattar inte hur man har mage att ta såna hutlösa priser? Jag tjänar med andra ord på att sitta på tåget upp till Norrköping från Göteborg när jag ska köpa underkläder.

Tyvärr så kan jag inte handla på Miss Mary och liknande butiker då de inte saluför min storlek. Men jag vill ändå "pusha" för dem då de har ett bra utbud ändå. Tyvärr så ligger deras största kupa bara på G... Och har man som jag 75H i storlek så blir det lätt problem.

• Amathea

Säger precis som Chilli.

På chia får man betala överpriser.
    En vän köpte torselett, en slät, helt vanlig, jätte enkel för 1800:-

Min brud-torselett med lite broderier, med tillhörande string och strumpor kostade 1800:-

När vi skulle köpa en likadan som min vän köpte till min mor, så gick vi till miss Mary eftersom jag gillade dom bättre.. och hittade en likadan (annat märke dock) som min vän köpt, och mamma betalade 700:-

För 1400 fick mamma en torselett, en Bh och två tillhörande trosor!!

• L i

Sinikka:

Har du adressen till affären i Norrköping?

• sambosal

Hej!
    Har i veckan varit på "Linnet" på Linnégatan och fått en utmärkt service. Har också problem med storleken och där verkade dom ha det mesta.

• Ellte

Jag tycker absolut bäst om Korsetten. Väldigt kunnig, trevlig och hjälpsam personal. Man känner sig omhändertagen (det är EN personal som tar hand om just DIG) men inte på samma sätt som på Chia. Chia tar bara in en kund i taget i butiken...har du inte beställt tid får du en skarp tillsägelse :? och expediten (den som jag träffade) var otäckt närgången... *ryyys* Jag vill inte gärna att en okänd människa ska hålla på att pilla på mina tuttar...

• safety

Victoria på Vallgatan är absolut bäst tycker jag, de har mycket större utbud än Korsetten och Miss Mary. Proffsiga expediter och många olika märken.

• Sinikka

Li: Bodyline ligger mitt i stan i Norrköping, på övre plan i Lindens köpcentrum. Precis bredvid Åhléns café. Är inte helt säker på vilken gatuadress det är... Norrköpings city är ju uppbyggt på 4 köpcentrum som ligger i rad. Och Linden är ett av dem. Lite snurrigt förklarat kanske men jag hoppas att du hittar iallafall =)

• gladhannapanna

Victoria ligger på LArmgatan, inte vallgatan. Nästan uppe vid Västra Hamngatan

• #Nenne#

Hej jag hade samma problem som dig fast åta andra hållet. Håller med att Eva nette är mycket duktiga finns på olskrokstorget också. Jag hade torselett under min klänning eftersom det inte gick att ha en vanlig bh,

den köpte jag på Bloms brud och fest i Kungsbacka för bara 545:- halva priset under alla andra, men jag vet inte om hon har någon i din storlek men det är värt att kolla Jeanette är ur go och syr in den om den skulle vara för stor på nått sett. Lycka till Kram från mig

Svar på tråden Bästa underklädesaffären i Göteborg?