• EmC

foto utomhus på vintern

Skulle gärna vilja ha ett vinterbröllop men vill absolut inte ha bröllopsfoto tagna i studio. Kan det bli bra foton utomhus eller gör skymning och mörker det svårt att få till?
    tacksam för svar

• Svar på tråden foto utomhus på vintern
  • Midvintertös

Hej!

Jag ska gifta mig i Januari och vi kommer att fotas utomhus, i Hågelbybarken utanför Sthlm. Vi har boka ACF, kolla deras hemsida. www.acf.nu Om jag inte minns fel ska det finnas endel vinter bilder där. De har ingen egen studio utan fotar allt utomhus. Vi kommer att bli fotade innan vigseln som är kl.15:00 och det är för att ljusen ska finnas. Jag hoppa på massor av snö...

• EmC

Men så ett måste är alltså att fotografera innan vigseln? Antar att det blir för mörkt annars, och man kan väl inte få allt man vill men... jag vill!

• Miranda

Har man vigseln på em så blir det för mörkt utomhus, såvida man inte har tillgång till proffsig fotobelysning! Snön (som man hoppas på) lyser ju upp en del, men trots megablixtar skulle jag inte våga chansa! Vi gifter oss i februari och tar kort innan vigseln. Ni får väl satsa på eff förmiddagsbröllop...

Kolla dock med en fotograf. De har ju koll på vad som funkar!

Svar på tråden foto utomhus på vintern