Vilken smak på tårtan är godast?
Jag har svårt att bestämma:
Mousse
Frukt
eller
Hederlig princess?
Vad tänkerni ha/har haft och vad rekommenderas?
Jag har svårt att bestämma:
Mousse
Frukt
eller
Hederlig princess?
Vad tänkerni ha/har haft och vad rekommenderas?
Vi kommer ha en som är som en White Lady, d.v.s. chokladmousse som bas. MUMS !!!
Mmmmm, allt är ju gott tycker jag!
Vi hade hallonmousse och vit choklad.
Vi hade en tårta med passionsfruktmousse och hallonmousse - ej Ekströms färdiga utan mousse gjord på färska bär och frukter.
Mousse:
vit, ljus eller mörk choklad och hallon
Absolut godaste alternativen jag ätit!
Tycker också att det är godast med mousse (är iofs inte så förtjust i traditionella tårtor). Vi ska ha hallonmousse och choklad.
Vi tänkte ha en frukttårta först, men det kändes lite tråkigt iom att man ofta har det vid födelsedagar och så. Vi har nu valt en tårta med vanilj och passionsfruktsmousse, täckt med vit choklad. Det blir nog mums!
Vår tårta hade en botten av sockerkaka, sedan vit choklasmousse med en fyllning av rabarber och hallonkompott.
Den var nog något av det godaste i tårtväg jag har smakat!! :)
chokladmousse tycker jag är absolut godast!
Frukttårta är lite vanskligt då det nästan alltid finns ngn som är allergisk mot ngn frukt/bär.
Princesstårta har jag ätit ett par gånger på bröllop, och de har varit torra.
Vi ska ha mosse tårta med blåbär och citron. GÄTTE GOD.....
Mousse verkar ju vara trenden. Utseende mässigt gillar jag den här som Bea hade och försöker få henne berätta mer om den!
members.chello.se/madeleine.lans/cvsite/brollop/html/tartan.html
Då får väl jag gå emot trenden, tycker det är godast med en med en riktig "sommartårta" med jordgubbar, vaniljkräm och grädde, så det ska vi ha (fast med vit marsipan runt). Vi har dock frågat alla gästerna om eventuella allergier, så att vi inte råkar ut för några tråkigheter under festen.
murveln: Det står att den är från Chokladfabriken. Dom har massa olika fyllningar att välja på, sedan täcker de och dekorerar de den som man vill. Dom har inspirationsbilder att titta på, men du får sedan din tårta gjord som du vill. Dom gör rätt roliga brudpar i marsipan också.
www.choklafabriken.com
körsbärskompot och chokladmousse gott