• Bröllopstokiig

    Hur undvika svettfläckar???

    Ska gifta mig mitt i sommaren, då det finns risk för att det kan bli väääldigt varmt. Funderar på hur det blir, då man ska ha underkjol och tjock satinklänning över det, måste bli varmt. Oroar mig för att man kanske kommer att svettas under armarna och lämna fläckar efter sig. Vad göra? Finns det bra deon, som verkligen håller hela dagen och doftar lagom och inte är vita i färgen?

  • Svar på tråden Hur undvika svettfläckar???
  • Bröllopstokiig

    Absolut torr finns det, den kan man applicera några dagar innnan. Den ska sättas på på kvällen och sen vara på under natten, på morgonen tar man av den. Vissa får besvär med klåda under armarna. Jag har löst det så att när jag använder det ibland så har jag en slarvtröja på mig den dan (tex en dag när man är ledig) och har då på absolut torr, då kliade det inte alls. Jag kunde få jätteklåda när jag hade det på natten så jag är nöjd med att ha löst problemet så. Det är jättebra, ingen fukt eller lukt på någon vecka, du behöver ingen vanlig deo men om du vill kan du ju ha för doftens skull.

  • Bröllopstokiig

    Ett litet tips för att undvika svettfläckar.
    Om du har en klänning med ärm går det bra att lägga t.ex. ett trosskydd innanför klänningen i armhålan. Låter inte så trevligt men det fungerar.

    Carina

  • Bröllopstokiig

    Jag tycker att förslagen här ovan är bra och värda ett försök. För det är ju inte kul om man får svettfläckar mm på sin klänning under dagen.

    Jema

  • Bröllopstokiig

    Hej!

    Absolut torr låter ju bra! Var köper man det? På Apoteket?

  • Meddelande borttaget
  • Bröllopstokiig

    Min moster sydde min klänning och hon sydde in sådant som man har i grenen i trosor under armarna som extra skydd. Mjuk och skönt och fungerade utmärkt! Hon gjorde även så på min balklänning när hon sydde den.

  • Bröllopstokiig

    Marajja 21/9

    Vad kostar Absolut torr? Har hört att det ska vara jätte bra i alla fall och många rekomenderar det ju.

    Jema

  • Meddelande borttaget
  • Bröllopstokiig

    Sov med tröja och stoppa in den ordentligt i armhålorna- har nämligen märkt att det börjar klia när man blir lite varm och svettig. Men tröja hjälper!

Svar på tråden Hur undvika svettfläckar???