• Silverpinglan

Svensexan drog på Ålandsbåt

Efter att fästmannen hela dagen haft sin svensexa så hoppades jag på att han snart skulle komma hem, så ringer han förtvivlad att han är på en båt utan pengar och ID-handlingar, han har ingen aning vilken båt. Så jag ringer en kompis till honom som säger att de gömt sig på båten. Jag ringer fästmannen och lugnar honom. Sedan får jag sms från en annan kille som är där och jag frågar när de kommer hem. Då svarar han måndag kl 09:00. Jag hoppas han skämtar bara för att göra mig orolig. Antagligen lär de ju komma hem imorgon, men jag mår dåligt över att jag har ju ingen aning om fästmannen kommer på morgonen eller kvällen och vi har en del inplanerat i helgen. Dessutom är ju finlandsbåtar fyllda med fulla människor...och finskor... suck... Önskar allt är över snart.

Någon annan som råkat ut för finlandsbåtsgrejen?

• Svar på tråden Svensexan drog på Ålandsbåt
  • maddisen

Usch, vad jobbigt det låter :(
    Hoppas verkligen de försökte skrämma dig, men din fästman vet ju att ni ska planera i helgen, de kan ju inte tvinga honom att vara kvar!
    Varför är du orolig för finskorna?

• Silverpinglan

Jag har ju hört skrämselhistorier där man lämnar killen kvar på ett ställe (Finland i detta fall) och drar.

Vad det gäller finskor så har jag tyvärr en dålig erfarenhet med en ungdomsflirt som var otrogen på en finlandsbåt och hans ursäkt var "alla finskor på båten är ju ute efter de svenska snygga killarna". Jag vet att det kanske bara är en myt! Men jag vet att min fästman aldrig ens skulle röra en annan tjej, men känns ändå inte kul att hans killgäng säkert vill umgås med andra tjejer på båten.

• maddisen

Usch, en svensexa och möhippa ska ju vara något trevligt! Det vore ju hemskt om de gjorde så, det är nog inte så vanligt... Skicka ett sms till kompisarna och berätta om din oro. De har väl empati.
    Jag förstår attd et känns jobbigt om du en gång varit utsatt för otrohet och just av en finska, men det verkar ändå som att du litar på din man, så där kan du vara säker :)

• Kattfot

Jag säger då det... akta er för oss finskor, vi tar alla tillfällen i akt för att med milt våld tvinga oss på stackars oskyldiga svenska män.

Ok, det tröstar knappast dig att jag är spydig, men jag kan försäkra dig om att nationaliteten inte spelar någon roll i sammanhanget. Plus att din kille har en egen vilja. Om han inte är väldigt, väldigt klen förstås, för då kan det ju hända att en rovlysten finska slänger upp honom på axeln och bär honom till hytten...

/Kattfot med utfällda klor

• 040814

Jag håller med Kattfot, din blivande har en egen vilja. Snygga tjejer kommer han att stöta på titt som tätt under ert äktenskap, precis som du träffar läckerbitar. Tror du inte han kan hålla sig kanske du ska tänka om...

Svar på tråden Svensexan drog på Ålandsbåt