• Bröllopstokiig

Bila till tyska gränsen genom Danmark på lördag...tips ..affärer för vin, m.m?

Hej !
    Nu på lördag åker vi med bil från Fredrikshamn ner till tyska gränsen för all alkoholhandling inför vår vigsel i maj.
    Har ni några tips om affärer,bättre priser mm. Tacksam för allt som kan vara bra att veta. Vi ska handla rött och vitt samt öl och avec.

• Svar på tråden Bila till tyska gränsen genom Danmark på lördag...tips ..affärer för vin, m.m?
  • Bröllopstokiig

Vi åker i april till "pråmen" i Puttgarden för att bunkra upp till bröllopsfesten! Billigt och smidigt.

• Bröllopstokiig

Otto och Citti är de bästa affärerna vid gränsen.

• Bröllopstokiig

Citti i flensburg har en mycket fin alkohol avdelning (skall själv dit vid påsk :)). Billigast brukar vara om man hittar en Aldi inne i Flensburg bland bostadsområdena. Utbudet är inte stort, men det de har - det är billigt!!!

Finns dessutom en Lilly-butik i Flensburg om du ännu inte hittat brudklänning!

• Bröllopstokiig

Tänk på att affärerna i Tyskland stänger kl 14.00. Har ni tänkt åka Rödby-Puttgarden har boardershop i Puttgarden ett väldig stort sortiment.

• Bröllopstokiig

Hjälp !!

Har inte haft en tanke på några öppet-tider...men det är ju faktiskt en lördag...stänger verkligen alla affärer 14 då ???

Anna

• Bröllopstokiig

Vi var i Lübeck för 1 mån. sen och där stängde de 18.00 på lördagen.

• Bröllopstokiig

14.00 är nog en mer rimlig tid skulle jag vilja säga. Nere på kontinenten har de ju öppettider som vida skiljer sig från våra. Dessutom kan man räkna med att endast med nöd och näppe hitta en öppen bensinmack en söndag.

• Bröllopstokiig

bordershop i Puttgarden har stort utbud och man kan gå in på deras hemsida och kolla priser och skriva sin inköpslista. adress www.scandlines.dk sök sedan vidare till bordershop. Lycka till skall själv dit efter påsk

• Bröllopstokiig

Ok för information för alla 08:or.... Det finns faktiskt andra sätt att ta sig till Europa än att åka över Rödby-Puttgarden! Anna som skrivit detta inlägg kommer att befinna sig på Jylland (den del av Danmark som sitter ihop med Tyskland) när hon skall ner till Tyskland och att då köra längs hela kusten för att komma fram till Puttgarden är fullkomligt vansinnigt. Dessutom är spriten med största sannolikhet billigare i en vanlig matvarubutik än vad den är på den här s.k. Bordershopen. De gånger jag har varit på någon bordershop har prisnivån varit högre än vad den är i en normal tysk affär.

• Bröllopstokiig

Ja, Aldi är en billig affär, men de har ju inte så mycket att välja på.

Vi brukar åka till ett köpcetra i Rostock, där Aldi finns. Men det finns även en stormarknad i närheten av Bauhaus, där det finns mer viner att välja på.

Tyvärr kan jag inte namnen på något av köpcentrumen.

• Bröllopstokiig

calles är en affär som jag SKA ta mig till så småningom...
    12 fl. tyskt vitt för 100KR!!!!!!!! piesporter mickelsberg.. GOTT!!!!!
    Lycka till med handeln!
    kramar

monica

• Bröllopstokiig

Maldis...

Var ligger Calles? Är det också i Rostock, eller? Vi kommer också att göra våra inköp i Tyskland och Mickelsberg är ju jättegott, så det är bra att veta var det är billigt!

• Bröllopstokiig

Ligger inte calles precis på gränsen mellan Jylland (danmark) och Tyskland? Eller är det kanske en kedja???

Svar på tråden Bila till tyska gränsen genom Danmark på lördag...tips ..affärer för vin, m.m?