När mina föräldrar firade 25 årig bröllopsdag gjorde jag och min sambo en CD till dem.
Jag snokade lite med min pappa kring om de hade några "speciella låtar". Jag fick ett par förslag, och vi brände en skiva med dem och andra låtar som hade anknytning till dem och deras historia.
Vi gjorde förstås även ett eget omslag för hand. På framsidan stod det "most wanted 25 of NN & NN" á la de där samlingsskivorna man kan köpa med den musik som just nu är populär. Inne i omslaget ritade vi en tidslinje från det att de blev tillsammans till idag. Längs med den märkte vi ut viktiga datum med små teckningar och symboler (typ bröllop, flyttar, barn, små teckningar av husen de bott i o.s.v. ).
Under den skrev vi vad låtarna hette och artisternas namn. På baksidan av fodralet skrev vi en fin kärleksdikt.
Första låten var Shania Twains "You're still the one", eftersom den passade dem så bra med texten. Jag glömmer aldrig min mammas min när hon satt och lyssnade på den, med tårar i ögonen. De sa båda att de aldrig kunde ha fått en bättre present.