• MJZ
    Äldre 30 Jun 12:49
    33560 visningar
    14 svar
    14
    33560

    Festlokal i Malmö, brådis!!!!

    Hej!

    Skulle behöva bli tipsad om en festlokal i Malmö för ca 50 pers (med dansutrymme).

    Det är bara lokalen som vi är intresserade av (mat, dryck och städning fixar vi själv). Naturligtvis är det ett + om städning, stereo, tallrickar och bestick ingår i priset men det är inte nödvändigt.
    Det får inte kosta för mycket heller (max 3000 för lokalen och övrigt).

    Snälla någon...hjälp!

  • Svar på tråden Festlokal i Malmö, brådis!!!!
  • snuzan
    Äldre 30 Jun 12:54
    #0

    Hagalundsgården (söderkulla)...040-927680

  • MJZ
    Äldre 30 Jun 13:14
    #0

    snuzan

    Tack för telenr...ringde precis dit och ska
    dit för en titt.

  • Sofipr­opp
    Äldre 30 Jun 13:15
    #0

    Det finns en rosa slottsliknande byggnad i Rönneholmsparken (tror jag). Vi hade fest där för ett antal år sedan, då var den både fin och billig.

  • MJZ
    Äldre 30 Jun 13:18
    #0

    Sofipropp

    OK!

    Vet du något mer om det (typ vem som har det, telenr osv)?

  • malte
    Äldre 30 Jun 14:02
    #0

    Jag har för mig att det är Bladins skola som har "Rönneholmsslottet" (eller vad det nu heter). Man skall prata med vaktmästaren, tel. nr finns på www.bladins.se.

    En annan billig central festlokal är druidordens på Gamla Väster. Vi var där på fest förra året och köket var rätt trist men lokalerna OK. Tycker mig minnas att de skulle renovera... 040-12 44 80

  • Sofipr­opp
    Äldre 30 Jun 14:08
    #0

    Nej tyvärr, kommer inte ihåg, vi hade fest där för tio år sedan.

    Du kanske kan åka förbi, eller kolla med kommunen.

    Lycka till!

  • Olsson
    Äldre 4 Jul 02:53
    #0

    Malte,
    Jag har hört en del om lokalerna på Gamla Väster. Jag vet att de är renoverade och de lär vara jättefina. Men jag undrar om du kmmer ihåg hur det såg ut utanför? Finns det någon gård som gästerna kan inta välkomstdrink eller måste detta ske inomhus? Jag är lite rädd för att det ska kännas som att man går in i ett bostadshus.. Vet du något om hur länge man får hålla på? finns inget tråkigare än fester som måste ta slut klockan ett..
    Tack för hjälpen!

  • malte
    Äldre 4 Jul 20:02
    #0

    Jag var på bröllop på Druidorden förra sommaren (före renoveringen). Festlokalen bestod i alla fall då av två stora rum. Först ett med sittgrupper och soffor samt en bar (här hade vi brudskålen). Sedan ett med scen för ev levande musik samt plats för matbord. Skulle tro att den rymmer upp till ca 75 gäster. Köket var en trappa ned (med separat trappa till matsalen) så serveringspersonalen fick springa en del.

    Det fanns ingen mysig innegård och festlokalen var några trappor upp. Fanns en hyfsat stor balkong dock men knappast så att hela festsällskapet hade fått plats samtidigt... Inomhusfest med andra ord. Entrén är på en vanlig innerstadsgata, man går upp en trappa till toaletter och garderob och sedan ytterligare en till festlokalen. Det känns dock inte som ett bostadshus. Festen höll på till sent men musiken slutade spela lite tidigare, minns ej när. Vet inte om det var tvunget att tystna eller om de helt enkelt hade bestämt den tiden med DJ:n i förväg.

    Jag vet att lokalen var rätt billig, gå dit och kika! Det ingick porslin (men man var tvungen att betala extra för diskningen som man inte fick göra själv om jag minns rätt).

  • ellieo­k
    Äldre 4 Jul 20:42
    #0

    Arlövs teater 040-439000 / 439350
    Katrinetorp 040-467166

  • Olsson
    Äldre 5 Jul 10:03
    #0

    Vi var på Katrinetorpsgården och tittade igår. Det var verkligen jättefint! Man har festen på ett loft, lite mindre glamouröst i och för sig. Träbalkar och trägolv men vi gillade det. Problemet är bara att det inte är så stort. Tjejen sa att de haft ett bröllop i lördags och de var strax över 60 pers. Som vi räknar i dag blir vi runt 70 om alla tackar ja (det vet man ju inte eftersom bröllopet är nästa år). Är det någon som varit så pass många där? Elelr någon som varit där på bröllop överhuvudtaget och har något att jämföra med? Vi tänkte dessutom ha levande musik på festen. Får man plats och dansa?
    Många frågor men jag hoppas någon kan hjälpa mig!

  • Okänd
    Äldre 6 Jul 23:32
    #0
    Meddelande borttaget
  • MJZ
    Äldre 27 Jul 13:23
    #0

    Jag vill tacka för alla tips. Det blev Hagalundsgården.

  • iia
    Äldre 27 Jul 13:40
    #0

    Var ligger Hagalundsgården.?
    Vad kostar det att hyra där?
    Hur många kan man vara där ?
    ingår porselin och städning?

  • Äldre 15 Jan 00:04
    #14

    Hej

    Jag ville fint lokal fest, inbjudnings person max 50 med mat,drycka,och allt ingår

    Hur kan jag hitta när hetten

Svar på tråden Festlokal i Malmö, brådis!!!!