• Peppar

Mysiga ställen nära Bilbao, Biarritz, Bordeaux...

Nån som har några tips på mysiga ställen att bo på, äta, se, vad som helst i trakterna kring Bilbao och Biarritz, och kanske uppåt Bordeaux? Flygbiljetterna är bokade, dags att detaljplanera!

• Svar på tråden Mysiga ställen nära Bilbao, Biarritz, Bordeaux...
  • AALF

Jag har spenderat i stort sätt alla min somrar som tonårsflicka i en liten stad utanför Biarittz som heter Hossegor. I mina ögon en helt underbar lite stad. Däremot har jag inte varit där på några år nu, men den är så mysig Frågor?

• Peppar

Kul! Ja Hossegor har jag spanat in på kartan! Va bra, då kan man planera in det på vägen... Finns det nåt speciellt man ska komma ihåg att se eller göra där? Bra restauranger, affärer, hotell...

• AALF

Som sagt, det var ju ett tag sedan vi var där, men vad jag kan säga är detta.

Hossegor är indelade i vad jag och min familj brukar kalla den "lilla och stora staden". Den "lilla staden" är den som ligger nere vid starnden, i stort sätt bara en gata med barer och restaurnager vid vattnet och den "stora staden" är en korsning av två vägar med surf shoppar, restauranger, kaféer och glassbarer. Om du har en mail adress skickar jag gärna bilder.

• londonbruden

Bodde i Bilbao ett ar och mina favoritstallen ar San Sebastian, Lekeitio och Bermeo. Underbar mat!!!! Guernika ar historiskt intressant.

Ha sa trevligt!!!

• Bruja

Hela min pappas del av släkten är från norra Spanien, och vi har många släktningar som bor i bilbao och San Sebastian området. Jag ska maila dem och fråga! I själva Bilbao är Guggenheim museet ett måste, men det finns jättemycket och se, och att smaka: missa inte Bacalao al pil-pil (torsk) och marmitako! Hur längre ska ni vara där och när åker ni?

• Peppar

Kul med alla tips, tackar!
    Vi flyger till Bilbao i mitten av augusti och tillbaka efter drygt en vecka - ska hyra bil och åka runt lite, uppåt Biarritz och däromkring. Vi ska boka hotell i förväg eftersom det är högsäsong då, så vi får tänka ut en liten bra rutt snart.

AALF, jättekul om du vill mejla bilder! Mejla till pepparbrud@hotmail.com

• Peppar

Tack AALF, jättefina bilder!

• Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • utlandsskånska

jag glomde visst ett R i deras hemsida, det kan ju bli svart att hitta da.

hemsidan till, alla dessa hotell ar alltsa rusticae.es

nu ska det val bli ratt.

lycka till!

• londonbruden

At lunch pa Cafe Iruna i bilbao!!!!

• Peppar

Tack för hotelltipsen, utlandsskånskan, och nu har jag skrivit upp Café Iruna i anteckningsboken, tack londonbruden!

• utlandsskånska

mitt langa svar verkar ha fastnat pa vagen, men det ja sa var ung. att denna sida med hotell ar sma, fina hotell ofta i renoverade gamla byggnader. vi har varit pa nagra stycken ( pa forlovningsresa, tex) och alltid blivit motta av trevliga serviceinriktade hotellagare.

kolla pa omraden dit du vill aka, ochdarifran kan man ofta se foton pa hotellen...

lycka till!

• Peppar

Kul, det är ju såna hotell man vill åt!

Svar på tråden Mysiga ställen nära Bilbao, Biarritz, Bordeaux...