Försvinner svamp av sig själv?
Jag är ganska säker på att jag har / har haft svamp. För en vecka sedan hade jag vit och grynig flytning, jag hålls inte våt när vi har 6, det kliar och svider ibland mellan benen osv. Jag har haft svamp förr, men jag kommer inte ihåg riktit hur det kändes... Då fick jag det efter en antibiotikakur. Nu har jag inte ätit antibiotika, jag har inte diabetes, är inte i menopausen och allt det där andra som kan orsaka svamp. Men på ett ställe läste jag att man kan få svamp om slidans bakteriekultur ändras, t. ex. av sperma. Det börjar låta som något att granska närmare! Vi gifte oss för några veckor sedan, och slutade då med kondom. Jag tror alltså att jag fått svamp av sperma, och eventuellt för mycket 6...
Nu då till min fråga. Kan svampen försvinna av sig själv? Jag har inte sett några vita flytningar sedan förra veckan och det kliar och svider bara ibland. Men jag blir inte våt när vi skall ha 6, så då kan vi inte ha det. Jag har en tub canesten hemma, men den gick ut 01/2004. Kan man använda den ännu? Jag borde väl inte heller smörja om jag inte är säker på att det är svamp. Men det måste det ju vara...
Hur ser det ut när en man smittats? Min man har fått små små vita prickar på ollonet, och han är säker på att det är svamp...
Stort tack till alla som vill svara! Det finns ju många här som vet... Vi är nygifta och vill inte vara utan 6 så länge... :)
b